Цього року помаранчевого Майдану і президентів із сім'ями на ньому не буде, і Новий рік більшість українців святкуватимуть вдома. Коли їхній новорічний олів'є глухо ляпнеться об тарілку, коли відішлються всі вітальні есемески та додзвоняться ті, хто запізнюється, словом, коли пройде оця новорічна метушня, і всі таки всядуться за святковий стіл, то українцям, у дев'яносто випадках зі ста, не залишиться більше нічого, як клацати пультом телевізора в пошуках чогось цікавого. «Іронія долі...» — цікава, але класична, новорічні вогники — бувають, але рідко, вітання президента — одне, та коротке, тому зазвичай доводиться дивитися що? Новорічні мюзикли. Атака клонів. Рік 2006-й.
Сьогодні — про найменш клонований, за словами прес-служби каналу «Студія «1+1», який його продюсував і показуватиме, та Віктора Придувалова, який з ідеєю саме такого втілення саме такого мюзиклу «носився три роки» і врешті цього літа зрежисував — «Метро». Це повинен бути мікс із «Карнавальної ночі» від Ельдара Рязанова, «Старих пісень про головне» від «ОРТ», уже традиційного для нас ярмарку зіркових облич і, врешті, підземного запаху метро. Спочатку хотіли знімати у справжніх декораціях — на одній із міських станцій, але керівництво Київського метрополітену — ніхто і не сумнівався — погодилося тільки на нічну співпрацю. «Але як же ми можемо встигнути щось зняти за чотири години вночі, якщо тільки світло треба дві години виставляти? — запитує «УМ» Віктор Придувалов. — Тому ми збудували свою станцію в одному з павільйонів кіностудії Довженка».
У сюжеті фільму сучасні зірки та представники старої музичної гвардії прибувають на вигадану станцію метро і мандрують підземкою кожен у своїх справах у новорічну ніч, співаючи при цьому «старі українські пісні про головне». Машиніста зіграв київський актор Олексій Вертинський, а зіркові дуети представлені серед інших такими виконавцями: Софія Ротару і ТНМК виконали «Червону руту» (про це Фагот розповідав «УМ» у номері від 23 липня), «Скрябін» з Миколою Гнатюком — «Смереку», Руслана і гурт «Кобза» просили для них грати «Водограй», Ніна Матвієнко і Славко Вакарчук заспівали нову версію «Мальв», Олена Вінницька та Володимир Гришко зізнавалися у коханні столиці у пісні «Києве мій», Гайтані та Павлові Дворському снилися «Стожари», а музичний редактор «Метро» Дмитро Клімашенко заспівав з Таїсією Повалій «Два кольори».
Прикметно, що традиційних для усіх мюзиклів московських зірок не буде, сюжет не крадений і до невпізнанності змінений, а власний. Режисер Придувалов говорить, що він — людина творча і розміщення фільму на російських каналах його не турбує, але «росіяни повинні це дивитися, щоб знати, зрештою, я був би не проти, якби вони цей фільм побачили». Придувалов уже якось зазначав, що після минулорічного мюзиклу «Алі-Баба і сорок розбійників» мюзиклами займатися не буде, а цю ідею втілив тільки тому, що давно хотілося зробити щось подібне: «Мені цікавий сам жанр, але останнім часом тут спостерігається брак ідей. Колись цю тему відкрив Семен Горов — він просто молодець. Усі найкращі мюзикли на свій манер зробив він, а всі решта тільки намагалися його калькувати. Я зробив, мені видається, зовсім інакше: взяв з цієї ідеї найкраще і використав на свій лад».
А от що сказав у інтерв'ю виконавець головної ролі в одному з перших новорічних мюзиклів «Вечори на хуторі поблизу Диканьки» Олег Скрипка про свою участь у ньому: «То була халтура, але в порівнянні з останніми мюзиклами — це був просто шедевр. Переважно всі ці псевдомюзикли були зроблені на експорт у Росію, і те, що виготовлені вони у Києві, ще не означає, що то український продукт». ТелебУМ продовжуватиме слідкувати за новорічною телевізійною програмою, де мюзиклів вистачатиме...