За фактом пожежі в автобусі на автошляху Харків—Донецьк триває дослідча перевірка, і від її результатів залежатиме ймовірність порушення карної справи. Як уже повідомляла наша газета, ця дорожня драма забрала життя 5 осіб. Щоправда, нині фахівці дещо підкоригували цю цифру — офіційно визнані загиблими чотири людини. Точну кількість жертв назвати складно через відсутність списку пасажирів, що згорів, а всі, хто вцілів, тоді відразу покинули місце пригоди. Крім того, тіла загиблих настільки обгоріли, що рятувальникам доводилося мати діло здебільшого з фрагментами. І якщо раніше йшлося про загибель у вогні жінки та її 14-річного сина, то тепер є підстави вважати, що серед жертв — дві жінки похилого віку і одна трохи молодша. За словами начальника обласного управління МінНС України Леоніда Касторського, опізнати когось із жертв абсолютно неможливо. Отож тепер уся надія тільки на аналіз ДНК.
У важкому стані перебуває й 44-річна жінка, яку спершу госпіталізували до міськлікарні Краматорська, а потім змушені були перевезти до донецького опікового центру. У потерпілої складний опік дихальних шляхів, який за складністю лікарі порівнюють з опіком 45 відсотків шкіряного покриву тіла, та численні гематоми. А пізніше з'ясувалося, що по допомогу до медиків звернулися також інші вцілілі пасажири, деяких довелося госпіталізовувати з діагнозом «отруєння продуктами горіння».
До речі, той же токсичний дим, за попереднім висновком спеціалістів, і міг стати причиною загибелі людей. Те ж саме підтверджують і ті пасажири, які хоч і наковталися їдучого диму, встигли вискочити з палаючого автобуса. І багато з них справедливо вважають, що однією ногою вже побували в пеклі.
У автобусі, що прямував із нічного ринку Харкова, були 42 пасажири — здебільшого торговці донецького ринку мікрорайону Текстильник. За словами самих же «човників», автобус забили товаром під зав'язку — сумки з речами закрили і задні двері, і прохід. Зокрема, аби дістатися до задніх місць, торговці змушені були стрибати сидіннями.
Коли близько четвертої ранку в салоні з'явився дим, водій зупинив автобус і увімкнув світло. Щось загорілося (за попередньою версією, пожежу спровокувало замикання електродроту), однак вогнегасника не знайшли, вогонь метушливо спробували залити пляшкою мінералки. Однак несподівано спалахнули ще й мочалки, якi були поряд, і за якісь п'ять хвилин загорілось усе, що могло горіти. За цих умов чоловіки спробували вибити вікна, однак вони не піддавалися. Тоді люди кинулися «по головах» один одного до єдиного рятівного виходу. А хто не зміг цього зробити, не мав жодного шансу на порятунок, бо пізніше температура в салоні була такою, що почали плавитися метал та скло.
Начальник обласного управління МінНС України Леонід Касторський переконаний, що люди загинули внаслідок грубих порушень правил перевезення. Адже задні двері виявилися завалені сумками з речами, а запасні виходи — ті ж вікна, чомусь не вдалося відкрити, попри неабиякі зусилля. Скло виявилося просто надміцним, і від ударів на ньому з'являлися лише невеличкі отвори. І ця обставина не могла не зацікавити фахівців. З'явилося навіть припущення, що таке скло могли встановити в автобусі під час капітального ремонту, проведеного два роки тому на одному з дніпропетровських підприємств. Утім подібну версію ще мають перевірити експерти.