Китайська грамота Фернандо

18.10.2005
Китайська грамота Фернандо

      Остання інтрига 56-го чемпіонату світу зникла після 25-го кола Гран-прі Китаю, коли Хуан-Пабло Монтойя через наїзд на відстовбурчений «поребрик» вибув із перегонів і в «Макларена» фактично не залишилося шансів випередити «Рено» в боротьбі за Кубок конструкторів. Новий чемпіон «королівських перегонів» Фернандо Алонсо провів блискучий етап, вигравши у Шанхаї без жодних зусиль і наздогнавши Кімі Райкконена за кількістю здобутих кубків у цьому сезоні. Нічия — 7:7 — назвала двох фаворитів наступної першості. При цьому Кімі заявляє, що його команда в сезоні-2006 надасть йому не лише найшвидкіснішу машину, а й найнадійнішу. І якщо пригадати, скільки разів Райкконен вигравав кваліфікацію, але починав із «хвоста» пелетону через заміну двигуна, то стане зрозумілим, чому для багатьох перемога Алонсо не виглядає безперечною. А щодо позавчорашніх стартів, то на них «Рено» було беззаперечним лідером ще тому, що французька «стайня» покращила характеристики своїх болідів спеціально «під Шанхай».

      У Китаї загалом панувала не надто весела атмосфера. Окрім Монтойї, не зміг фінішувати екс-чемпіон Шумахер-старший; після двох аварій пелетон спинявся через виїзд на трасу машини безпеки. У таких умовах із «Формулою-1» прощалися одразу три команди — «Заубер», «Джордан» та «Мінарді». Петер Заубер під впливом ностальгії за 13 роками існування своєї команди необережно пообіцяв Феліпе Масса подарувати болід, якщо він примчить до фінішу хоча б шостим. Тепер у бразильця є власна машина, вартістю в багато мільйонів доларів, а команду він знайде. Джанкарло Мінарді опікувався своїм «дітищем» 21 рік, але не кидає його напризволяще, прилаштувавши команду як «дочірню» до «Ред булл». Щодо «Джордана», то він, очевидно, увійде в «Тойоту», яка була до цього його технічним спонсором, «Заубер» же стане заводською командою БМВ, як і «БАР-Хонда» перетвориться на «просто» «Хонду».

      Усі ці зникнення і народження найбільше засмутили другого пілота «Рено» Джанкарло Фізікеллу, який у Шанхаї вдало стримував натиск Райкконена на Алонсо і якому, здавалося б, належало б святкувати, і святкувати подвійний тріумф «синьо-жовтих» у сезоні. Але річ у тім, що до приходу в «Рено» італієць був пілотом якраз тих трьох команд, котрі припинили своє існування, — «Заубер», «Джордан» і «Мінарді». «Мені сумно за цим спостерігати, та й для «Формули-1» це не надто добре. Сподіваюся, що всім механікам знайдеться робота в нових командах», — резюмував Фізікелла.

      А ось із роботою якраз можуть виникнути проблеми. На наступний рік ФІА пропонує зміни до регламенту, які сподобаються не всім: дозвіл на зміну гуми під час піт-стопу, кваліфікації з вибуванням, обмеження кількості механіків на піт-стопах. Остаточно контури майбутнього сезону з'ясуються на зустрічі команд у Лондоні 24 жовтня.

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу з автоперегонів «Формула-1». 19-й етап.

Гран-прі Китаю (Шанхай)

      Залікова вісімка: 1. Алонсо («Рено») — 1:39.53,618; 2. Райкконен («Макларен-Мерседес») —  +4,015; 3. Р. Шумахер («Тойота») —  +25,376; 4. Фізікелла («Рено») —  +26114; 5. Клін («Ред булл») — +31,839; 6. Масса («Заубер») — +36,400; 7. Уеббер («Уїльямс-БМВ») — +36,842; 8. Баттон (БАР) — +41,249.

      Підсумковий залік сезону: Алонсо — 133, Райкконен — 112, М. Шумахер («Феррарі») — 62, Монтойя («Макларен-Мерседес») — 60, Фізікелла — 58, Р. Шумахер — 45, Труллі («Тойота») — 43, Баррікелло («Феррарі») — 38, Баттон («БАР-Хонда») – 37, Уеббер – 36, Хайдфельд («Уїльямс-БМВ») — 28, Култхард («Ред булл-Косуорт») – 24, Масса («Заубер-Петронас») – 11...

      Кубок конструкторів: «Рено» — 191, «Макларен» — 182, «Феррарі» — 100, «Тойота» — 88, «Уюльямс» — 66, БАР — 38, «Ред Булл» — 34, «Заубер» — 20, «Джордан» — 12, «Мінарді» — 7.