Допомога артистам — справа самих артистів?

13.10.2005
Допомога артистам — справа самих артистів?

Будівлю Одеської опери вважають однією з найкращих у світі.

      У Донецькому академічного театрі опери й балету ім. Солов'яненка й досі при спомині про минулу «п'ятирічку» капітального ремонту ні-ні та й здригаються. Може, саме тому ініціатива про допомогу колегам із Одеського театру опери й балету з'явилася саме тут. А може, й тому  що нинішній головний диригент Донецького театру, заслужений діяч мистецтв України Василь Василенко, який наполегливо виношував цю ідею, десяток років віддав театру Одеси, де був і диригентом, і директором. Та факт залишається фактом — на сцені Донецького театру відбувся всеукраїнський музичний форум за участі майстрів оперної сцени «Врятуємо Одеський театр опери й балету». А на кошти, зібрані від гала-концерту, вирішено прикупити... палі для фундаменту театру в Одесі.

      Один із найстаріших не тільки в Україні, а й у Європі театр нині, не секрет, переживає лихі часи. Капітальний ремонт, необхідність якого виникла після підвищення грунтових вод, затягнувся вже на десять років. А потім узагалі відповідні роботи призупинили через брак коштів. Тому значення згаданої ініціативи для одеситів важко переоцінити.

           Дякуючи донеччанам за підтримку, соліст Одеської опери, народний артист України Анатолій Капустін, зізнався — йому навіть трохи прикро, що подібна акція не з'явилася саме у приморському місті. Хоча, враховуючи становище, в якому опинився театр, цю проблему вже слід вирішувати не на місцевому рівні, а на державному. Такої ж думки й директор Донецького академічного театру опери й балету Василь Рябенький. «Простягаючи руку допомоги Одеській опері, ми хочемо, аби в наших державних мужів заговорили совість і здоровий глузд. Ми не можемо допустити загибелі такого театру. Це буде ганьба для всієї України».

      Отож ще залишається надія, що мистецька акція в Донецьку задля придбання паль для фундаменту — тільки прелюдія до справді масштабної допомоги Одеському театру опери й балету. Причому не тільки з боку колективів шести оперних театрів України, які так і не дочекавшись сприяння влади, самотужки взялися клопотатися про палі тощо задля порятунку Одеської опери.