Передостанній бій конструкторів

11.10.2005
Передостанній бій конструкторів

Японець Сато (БАР) вилiтає iз траси. (Фото РЕЙТЕР.)

      На Гран-прі Японії — передостанній етап першості — «королівські» гонщики приїхали, вже знаючи імена чемпіона та віце-чемпіона 56-го чемпіонату світу з «Формули-1». Наприкінці сезону залишалася нібито лише одна мотивація — розіграти Кубок конструкторів. Але всупереч логіці саме автодром «Сузука» став свідком найвидовищнішого старту в сезоні.

      Усе почалося під час кваліфікації, коли злива нашкодила пілотам. Серед тих, хто постраждав від примх небесної канцелярії, виявилися й лідери — Кімі Райкконен змушений був вийти на головний старт 17-м, а новий «король» Фернандо Алонсо — 16-м. У результаті в основній гонці після низки аварій (зокрема, розбився другий пілот «Макларена» Монтойя) 12 кіл першим ішов володар «поул-позишн» Ральф Шумахер на «Тойоті», надалі в ролі лідерів себе по черзі відчували Фізікелла, Култхард, Баттон та Міхаель Шумахер. Але в підсумку тріумфатором «Сузуки» став, без сумніву, великий гонщик Райкконен на «Макларені»; поруч із ним на подіумі стояли обидва гонщики з «Рено», вивівши таким чином свою команду поперед «Макларена» в загальному заліку. Але на коні був саме фін, який гнав «за себе і за того хлопця» (Монтойю), подарувавши два напрочуд витончених і майстерних обгони: на 41-му колі він обійшов Баттона, а на 52-му (передостанньому!) тонко вписався у внутрішній радіус першого повороту повз «Рено» Фізікелли. А скільки Райкконен та Алонсо подарували глядачам обгонів «вищого пілотажу», коли збиткувалися над уже екс-чемпіоном світу Шумахером-старшим! Виникає навіть питання, а чи не варто лідерів завжди ставити у «хвіст» пелетону задля підвищення привабливості «Формули-1»?

      Єдине, що могло зіпсувати настрій прихильникам цього виду спорту в неділю, — це велика кількість зіткнень. Уже згаданий колумбієць Хуан-Пабло Монтойя влетів у відбійник (пілот, на щастя, не постраждав) після того, як непоступливий канадець Жак Вільньов на повільнішому «Заубері» не пропустив Монтойю на внутрішньому віражі. До речі, Вільньова, який прийшов до фінішу 11-м, оштрафували за це на 25 секунд. А ось місцевий самурай Такума Сато, який спровокував зіткнення з Ярно Труллі, був узагалі виключений із протоколу.

      Тепер на останньому етапі — китайському — вирішуватиметься, чи зможе «Макларен» нівелювати відставання в Кубку конструкторів від «Рено» на два очки.

 

ТАБЛО

18-й етап чемпіонату світу. Гран-прі Японії. Автодром «Сузука»

      Залікова вісімка: 1. Райкконен («Макларен») — 1:29.92,212; 2. Фізікелла («Рено») — +1,633; 3. Алонсо («Рено») — 17,456; 4. Уеббер («Уїльямс») — 22,274; 5. Баттон (БАР) — 29,507; 6. Култхард («Ред булл») — 31,601; 7. М. Шумахер («Феррарі») — 33,879; 8. Р. Шумахер («Тойота») — 49,548.

      Загальний залік: Алонсо — 123, Райкконен — 104, М. Шумахер — 62, Монтойя («Макларен») — 60, Фізікелла — 53, Труллі («Тойота») — 43...

Кубок конструкторів: «Рено» — 176, «Макларен» — 174, «Феррарі» — 100, «Тойота» — 82, «Уїльямс» — 64...