І хто ж самозванець?

07.10.2005

      Нещодавно керівництво ТРО «Славія-ТБ» заявило про незаконне використання «ММЦ-СТБ» торговельної марки «СТБ», яка начебто є інтелектуальною власністю компанії «Славія-ТБ». Останнє підтверджується відповідним «Свідоцтвом на знак для товарів та послуг» Державного департаменту інтелектуальної власності від 9 липня 1997 року.

      ТРО «Славія-ТБ» стверджує, що «ММЦ-СТБ» використовує логотип «СТБ» для ідентифікації своїх програм, незважаючи на неодноразові попередження власника логотипу. Лише один раз, продовжують «наїжджати» «славійці», вони отримали юридично необгрунтовану відповідь від керівництва ЗАТ «ММЦ-СТБ», інші намагання вирішити це питання мирним шляхом керівництво загальновідомого каналу ігнорувало, про що було повідомлено Національну раду з питань телебачення і радіомовлення, Державний комітет телебачення і радіомовлення та органи внутрішніх справ.

      Генеральний директор компанії-власника логотипу В. Г. Дашкєєв вважає, що таке тривале використання чужої інтелектуальної власності дає можливість говорити про порушення кримінальної справи та притягнення до відповідальності керівників «ММЦ-СТБ». Головною метою пред'явлення позову є припинення незаконного використання логотипу, питання матеріального відшкодування ще не вирішене і тому неохоче обговорюється представниками «Славія-ТБ». Найближчим часом експертна група закінчить роботу над підрахуванням збитків, після чого компанії «ММЦ-СТБ» буде пред'явлено претензії і направлено позов до суду.

      Компанія «Славія-ТБ» існує на телерадіоринку з дев'яносто п'ятого року, має близько 105 партнерів, не боїться називати себе загальнонаціональною і до кінця року має амбітні плани «підключити всі кабельні мережі по всій Україні». Останні п'ять років працює спільно з ТРК «Спорт-Україна» над створенням каналу «Перший спортивний». У зв'язку з незаконним використанням її інтелектуальної власності «Славія-ТБ» була змушена змінити логотип каналу, через що на сьогодні має вирішувати в судовому порядку питання у зв'язку зі схожістю логотипів каналів «Перший спортивний» та «Євроспорт».

      Генеральний директор спростував відомості про позбавлення Нацрадою з питань телебачення і радіомовлення «каналу «Перший спортивний» ліцензії, обгрунтовуючи свою думку тим, що «Перший спортивний» є торговою маркою, а на торгову марку, як відомо, ліцензія такого органу влади не потрібна.

      Таке тривале зволікання з виборюванням своїх прав, поданням до суду та донесенням цієї проблеми до широкого загалу керівництво «Славії-ТБ» пояснює розробкою власного телевізійного проекту та відсутністю як фінансових, так і людських ресурсів для вирішення даної проблеми.

      У своєму рішучому пориві представники компанії «Славія-ТБ» готові йти до кінця, незважаючи на належність контрагента до холдингу пана Пінчука, оскільки переконані в правовій природі нашої держави.

      Отака от химерна історія з «однофамільцями». Щоправда, канал СТБ багато років відомий, популярний, має досить непогані рейтинги і свого постійного глядача. А що таке «Славія-ТБ», можна буде дізнатися лише тодi, як згадана «контора» виграє гіпотетичний суд, отримає логотип «СТБ» і в такий не вельми шляхетний спосіб перетягне до себе довірливих і необізнаних глядачів, звиклих до давнього телевізійного логотипу.

      Як повідомляє прес-служба звинуваченого телеканалу, для ЗАТ «Міжнародний медіа центр — СТБ» така заява Телекомпанії «Славія-ТБ» стала несподіванкою, адже за останні роки ЗАТ «Міжнародний медіа центр — СТБ» жодних листів чи претензій від «Славії-ТБ» не отримувало.

      Керівництво каналу СТБ дивують також і заяви «Славії-ТБ» щодо бажання мирного врегулювання цього питання, з одночасними повідомленнями про звернення з позовом до суду.

      Зараз відповіднi служби каналу СТБ проводять ретельне вивчення та перевірку наданих «Славією-ТБ» копій документів та оприлюднених нею фактів, яким буде надано належну оцінку.

Ольга В'ЯЗЕНКО.
  • Сашко Лірник: Казку пропускаю через себе...

    Хто не знає Сашка Лірника? Виявляється, є такі. Та з кожним новим днем незнайків стає все менше: то книга з Лірниковими казками до рук потрапить, то диск хтось перепише й дасть послухати, то на телебаченні Лірникову вечірню казочку тато з мамою увімкнуть. Казкар постійно спілкується з читачами, слухачами й глядачами, їздить з волонтерською місією на Донбас, а також за кордон, до українців діаспори. >>

  • Розкадровані мандри

    Професійна мандрівниця Ольга Котлицька цього тижня у Києві збирає друзів, щоб нагадати: телепроекту про подорожі, автором і ведучою якого вона є, уже 20. Спочатку був «На перший погляд», потім він трансформувався у «Не перший погляд». >>

  • Сміятися з леді-боса

    Навіть якщо комедії не ваш улюблений кіножанр, варто подивитися на неперевершений талант однієї з найсмішніших сучасних коміків — американської акторки Меліси Маккарті у новій стрічці «Леді бос», що цього тижня виходить у прокат в Україні. >>

  • «За мною там Непал, Гімалаї сумують»

    Телеведучий Дмитро Комаров на каналі «1+1» показав Камбоджу, Індію, Кубу, Болівію та інші країни такими, як ніхто не здогадувався. Він «вивертає» світ і показує його з вражаючих сторін. У кабінеті Дмитра в офісі «Плюсів», де ми ведемо розмову, ніби зібрані шматочки екзотичних країн, у деталях. >>

  • У новинах немає змоги «погратися»

    Упродовж останніх років вибагливі телеглядачі, які цінують свій час, усе частіше відмовляються від перегляду ефірів так званих великих каналів, де навіть у новиннєвих блоках орієнтуються на «інформацію розваг» — інфотеймент. >>

  • Провокатори з мікрофонами

    У Донецьк прибула група з 20 представників російських ЗМІ, перед якими поставлено завдання «фіксації обстрілів мирного населення українськими військовими», а також «консультацій» з організації провокацій, — повідомили в групі «Інформаційний спротив». >>