Від послуг відомих у всьому світі літаків українського виробництва АНТК iм. Антонова відмовляється Республіка Конго. Заборонити польоти Анів з липня наступного року вирішила конголезька влада після численних авіапригод у країнах Африки за участю повітряних суден цієї марки.
Водночас винними в цих авіакатастрофах є не наші виробники, а авіаційні адміністрації африканських країн. Принаймні це випливає зі звернення Державного підприємства «Авіаційний науково-технічний комплекс імені О. К. Антонова» до Державіаслужби України із проханням вплинути на Авіаційні адміністрації держав Африки, насамперед Республіки Конго, аби ті вжили невідкладних заходів щодо підвищення рівня безпеки польотів та підтримки льотної придатності літаків.
Нагадаємо, що цього року в країнах Африки трапилося аж вісім авіакатастроф за участі літаків Ан. Найбільше з них у Конго — аж шість. Конголезький Мінтранс ДРК повідомив, що після розвалу Радянського Союзу «іноді буває важко придбати запасні частини до літаків цієї марки». Водночас, як ідеться у повідомленні «УНІАН», у Конго використовуються «Антонови», яким по 20—30 років.
Проаналізувавши авіапригоди, що сталися в Африці, на підприємстві ім. Антонова дійшли висновку, що основними причинами аварiй є грубі порушення правил і норм експлуатації повітряних суден. Зокрема перевищується максимально допустима злітна маса, перевозяться пасажири на вантажних літаках Ан-12 і Ан-26, не обладнаних для цього, виконуються польоти із порушенням метеомінімумів, і, як зазначалося вище, незаконно експлуатуються транспортні засоби, що вичерпали свій ресурс та термін служби.
До прикладу, як ідеться у зверненні «антонівців», вантажний літак Ан-26, що розбився 11 вересня 2005 р., не мав права літати з 1 березня 2003 р, а на ньому ще й перевозили пасажирів. А військово-транспортний літак Ан-12, який упав 8 січня 2005 р., не тільки не мав посвідчення на експлуатацію з 1999 року, а й не був призначений для роботи на цивільних повітряних лініях.
АНТК ім. О. К. Антонова нагадує, що воно відоме у світі як розробник нових зразків авіаційної техніки, розрахованої на експлуатацію у найважчих умовах. Упродовж десятків років літаки марки Ан успішно літають у різних країнах світу. Сьогодні більш як 6800 літаків Ан надійно працюють у 62 країнах на всіх континентах планети.