Молодість змогла

27.09.2005
Молодість змогла

Уперше тріумфує іспанець! (Фото РЕЙТЕР.)

      Позавчора в автоперегонах класу «Формула-1» офіційно закінчилася ера Міхаеля Шумахера. Після того, як Шумі-старший у складі «Феррарі» виграв п’ять чемпіонатів поспіль, настала черга передати естафету молодим. І не просто молодим: на трасі «Інтерлагос» біля Сан-Паулу іспанець Фернандо Алонсо став наймолодшим (і 28-м за ліком) чемпіоном в історії «Ф-1». Лідерові команди «Рено» виповнилося 24 роки, 1 місяць і 27 днів. До нього «рекорд тріумфальної молодості» належав бразильцеві Емерсону Фіттіпальді, який у сезоні-1972 став переможцем у віці 25 років, 8 місяців і 29 днів. Зауважмо також, що ще ніколи раніше трон «королівських перегонів» не посідав представник Іспанії.

      Власне, на Гран-прі Бразилії Алонсо особливо й не напружувався. Аби стати недосяжним у загальному заліку, 25 вересня іспанцеві достатньо було фінішувати в трійці призерів. Вигравши «поул-позишн», він уже на початку основної гонки пропустив уперед двох основних конкурентів зі «стайні» «Макларен» — Монтойю і Райкконена, але свою задачу-мінімум виконав — зійшов на третю сходинку подіуму. При цьому відставання Фернандо від переможця склало майже 25 секунд. А переможцем, як не дивно, став другий номер «Макларена» Хуан-Пабло Монтойя. Колумбієць вирішив пропускати вперед Кімі Райкконена, котрий зберігав дуже вже примарні шанси на продовження боротьби за чемпіонство. Адже вирішальними стали не командні ігри, а вражаюча стабільність Алонсо впродовж усього чемпіонату.

      «Гонка здалася мені нескінченною. Я думав, що фінішу не буде... Але все закінчилося чудово. Цей день став дуже важливим для мене, і я хочу подякувати всій команді, всій Іспанії і всім моїм уболівальникам», — заявив щасливий Алонсо.

      «Мені приємно привітати Фернандо та його команду з успіхом. Вони чудово попрацювали, — це вже слова Міхаеля Шумахера, який дуже символічно приїхав на «Інтерлагосі» четвертим. — А той час, коли про цьогорічний титул думав я, минув ще кілька тижнів тому. Я не сумую, що втратив чемпіонську корону після такого тріумфального періоду. Сподіваюся, зможу поборотися за неї у наступній першості».

      До кінця сезону лишилося ще два Гран-прі — Японії й Китаю, і єдине важливе питання, яке стоїть на порядку денному, стосується переможця в Кубку конструкторів. Адже після «Інтерлагоса» лідер у цій номінації змінився — «Макларен» таки випередив «Рено». Тож у новоспеченого чемпіона на останніх двох етапах є стимул не зупинятися й вигравати вже не для себе, а для команди.

 

ТАБЛО

      Залікова вісімка Гран-прі Бразилії:

1. Монтойя («Макларен») — 1.29:20.400; 2. Райкконен («Макларен») — +0:02.527; 3. Алонсо («Рено») — +0:24.840; М. Шумахер («Феррарі») — +0:35.668; 5. Фізікелла («Рено») — +0:40.218; 6. Баррікелло («Феррарі») — +1:09.173; 7. Баттон («БАР-Хонда») — +1 коло; 8. Р. Шумахер («Тойота») — +1 коло.

      Загальний залік: Алонсо — 117 очок, Райкконен  — 94, Монтойя, М. Шумахер — 60, Фізікелла — 45, Труллі («Тойота») — 43, Баррікелло, Р. Шумахер — 38, Баттон — 32...

      Кубок конструкторів: «Макларен» — 164, «Рено» — 162, «Феррарі» — 98, «Тойота» — 81, «Уїльямс-БМВ» — 59, «БАР-Хонда» — 33, «Ред булл» — 27...