Незвично тихими стали вулиці Запоріжжя цими днями: упродовж семи годин обласним центром снують лише маршрутні автобуси і таксі. Понад двісті трамваїв і тролейбусів «трудяться» лише до дев'ятої години ранку і після шістнадцятої.
«Експеримент» ініціювало не КП «Запоріжжяелектротранс», а його діловий партнер- «годувальник» Запоріжжяобленерго. Причина банально проста — борги. Як і рік чи два тому, електропостачальна організація вимагає оплати від перевізника, а той у глухому фінансовому куті: нізвідки взяти двадцять iз лишком мільйонів. Точніше, всім відомо, хто є істинним боржником, — держава! Однак її правителі делегують «незручні» функції регіонам. Перевозите пільгові категорії пасажирів? Шукайте кошти для компенсації. З міського бюджету мерія Запоріжжя кілька разів видiляла електротранспортникам по кількасот тисяч гривень, аби на якусь дещицю зменшити кількамільйонний борг iз виплати зарплати водіям, кондукторам, диспетчерам.
Учора в «Запоріжжяелектротрансі» «УМ» переконували, що з тупика без участі столиці не вибратися. У Запоріжжі майже триста тисяч пільговиків, від перевезення яких КП недоодержує щороку 20—25 мільйонів гривень. Субвенції ж з Києва не перевершують чверті зазначеної суми (компенсація за минулий рік, приміром, склала лише 5,7 мільйона). Правління ВАТ «Запоріжжяобленерго», ясна річ, володіє ситуацією, однак налаштоване агресивно: було вимкнуто рубильник навiть у День працівника соціальних служб! Вірогідно, енергетиків роздратувало повідомлення «Запоріжжяелектротрансу», що з 27 жовтня у години пік буде відкрито два нові тролейбусні маршрути (від станції «Запоріжжя-2» у Комунарський і 4-й Південний мікрорайони), вартість проїзду на яких знижено до тридцяти копійок?..
Від фінансової «байдужості» Києва потерпає не лише Запоріжжя. Відтак корпорація «Укрелектротранс» вирішила апелювати до Верховної Ради, аби парламент забезпечив фінансування Кабміном не лише перевезення пільгових категорій пасажирів, а й оновлення рухомого складу трамвайно-тролейбусних парків.