Нині на 170 маршрутах обласного центру бігає тисяча з лишком мікроавтобусів. Контроль за їхньою роботою зазвичай обмежується збором відсотка денної виручки — як для власників маршруток, так і для вартових доріг. За неофіційною, ясна річ, домовленістю. Технічний стан транспорту для них — справа другорядна, якщо йдеться про готівкову масу. Останнім же часом доводиться вести мову про іншу масу — аварій. Одна з найжахливіших сталася на проспекті Леніна, неподалік пам'ятника «Тривожна молодість». «Мерседес» 81-го маршруту на шаленій швидкості влетів у велику калюжу, і водій не впорався з так званим «ефектом аквапланування»: машина сковзнула, ніби на льоду, налетіла на бордюр і перекинулася. На водієві — жодної подряпини, а ось пасажири серйозно травмовані: було госпіталізовано сімох осіб, у тому числі 53-річну пані Наталю — по дорозі на роботу медсестра виробничого об'єднання «Радіоприлад» стала інвалідом — бідолашній жінці відірвало руку.
Тижнем раніше вісьмох потерпілих було доправлено до міських шпиталів потому, як на вулиці Чапаєва перекинувся мікроавтобус «не першої молодості». Прикметно, що найжахливіші ДТП, як правило, трапляються за участі приватних автоперевізників.
Було б дивно, якби даішники не переглянули своє ставлення до порушників дорожнього руху. Бодай для стороннього ока. Вони скликали для прочуханки власників «Проф-таксі» (у його пасиві — 227 порушень), «Тронг-транс»(125), «Автосолінг» ( 97) та інших приватних фірм-перевізників. З початку року передовсім з їхньої вини вже скоєно 1465 порушень Правил дорожнього руху, а 26 водіїв перевозили пасажирів, хильнувши перед цим чарку.
Начальник облуправління ДАІ підполковник Сергій Щербина звинуватив керівників фірм у відсутності контролю за роботою водіїв-найманців. Дійшло до того, що люди вже бояться їздити у маршрутках. Намагався виглядати грізним і начальник Державтоінспекції Запоріжжя: будемо, застеріг полковник Юрій Щегольський, вимагати введення допінг-контролю водіїв, скорочення робочого дня до восьми годин (нині водії не облишають кермо по 16—20 годин!), проведення техоглядів мікроавтобусів — щоранку перед випуском на маршрут. Надалі за кожне серйозне порушення Правил дорожнього руху відбиратимуть ліцензію у фірми-перевізника.
Логічно уточнити: невже для цього потрібно чекати чергової трагедії? Біля пам'ятника «Тривожна молодість», до речі, вже сталося з десяток серйозних аварій, і тільки по тому, як медсестра Наталя П. стала інвалідом, перший заступник міського голови Володимир Грищенко дав команду підрихтувати дорогу і відвести із проїжджої частини воду.
PS. Коли матерiал готувався до друку — вже й ДАI не стало. Хто ж тепер контролюватиме приватних перевiзникiв?