Аквабайк, гідроцикл або водний мотоцикл, був винайдений ще у 1968 році, і вже із середини 70-х популярні на пляжах усього світу водні лижі були відсунуті на другий план: почалося його серійне виробництво. Сьогодні дедалі популярнішими стають змагання з приборкання цих «водних мустангів» — аквабайкінгу. Любителі екстріму змагаються у трьох основних видах: кільцевих гонках, слаломі і фристайлі.
Львів'янин Ярослав Гарцула — успішний підприємець. Постачає у наші українські оселі теплі, приємні на дотик і при цьому доступні за ціною килими. А от широкій громадськості відомий справою іншою, проте не менш благородною: він — перший і єдиний на сьогодні в Україні майстер аквабайку, чий професіоналізм шанується далеко поза межами держави.
Захопився Гарцула їздою на водному мотоциклі п'ять років тому. Купив собі маленького скутера, відремонтував, почав тренуватися на хвилях озера Глинна Наварія, що під Львовом. «Я знайшов тоді саме те, чого не вистачало для повного щастя, — екстремальну швидкість, гострі відчуття. Це вже згодом придбав уже сильнішу, справжню спортивну машину», — розповідає «УМ» спортсмен. Але й вона не задовольняла потреб аквабайкерського організму в адреналіні. Для Ярослава Гарцули водний мотоцикл перестав уже бути аматорським хобі. Ані травми (а без них обійтися не можна, коли машина розвиває швидкість до 160 кілометрів за годину, розповідає спортсмен), ані відверте незадоволення дружини екстремальним захопленням зупинити його вже не могли. За короткий час він виріс у затятого аквабайкера, справжнього професіонала своєї справи.
У березні 2003 року Гарцула вже брав участь у змаганнях у класі любителів на чемпіонаті Європи у Франції. У тому ж році посів перше місце у всіх заїздах і здобув золоту нагороду на чемпіонаті України. Він — єдиний український спортсмен, який має ліцензію Міжнародної асоціації водно-моторних видів спорту (IJSBA) на право участі у міжнародних змаганнях. Уже за плечима — успішні турне до Польщі, Словаччини, Італії.
Тепер спортсмен зазіхає на рекорд Гіннеса. У червні 2006 року він планує за 70 днів обійти на своєму «сталевому коні» навколо берегів Європи — відстань у 20000 км — і встановити у такий спосіб новий світовий рекорд (попередній, 16 478 км за 107 днів, був встановлений у 2000 у році австралійцями Полом Фуа, Рендалом Джонсом і Ліндоном Парментером). Маршрут пролягатиме вздовж берегів Бельгії, Франції, Іспанії, Португалії, Італії, Хорватії, Чорногорії, Албанії, Греції, Туреччини, Болгарії, Румунії, а закінчиться «мандрівка» біля українських берегів Чорного моря, звідки Гарцула планує по Дніпру піднятися до Києва. Разом із спортсменом у море вийде катер підтримки.
Аквабайкер упевнений в успішності майбутнього марафону. Каже, що «українська винахідливість дає просто необмежені можливості». Залишилося тільки знайти спонсорів, але є підстави сподіватись, що проблем з фінансуванням не буде. Адже підхід у Ярослава серйозний: у нього є команда професіоналів, які допомагають йому в технічній організації, детальній розробці маршруту; проектом марафону опікується Федерація водно-моторних видів спорту України. Окрім того, нещодавно з приводу майбутньої подорожі Ярослава Гарцули до Києва завітав його колега і товариш, досвідчений аквабайкер Альваро де Марічалар — іспанський спортсмен, на рахунку якого — сім світових рекордів на водному мотоциклі, серед яких — одиночна морська подорож через Атлантичний океан. Тож і досвіду, як власного, так і іспанського, нам не бракуватиме. От і виходить, що мрія спортсмена приречена на успіх..!
Ірина ХРОНЮК.