Українські творчі спілки — і письменників, і кінематографістів — із набором легендарних імен, які здебільшого гриміли 20—30 років тому, сьогодні, чесно кажучи, справляють дуже сумне враження. Сиві старики, що вимагають виняткової поваги до себе і державної пенсії, на всіх зборах, пленумах і з'їздах перетворюються на єдину невдоволену масу і викликають у відповідь невдоволення молодших колег, які хочуть вирішувати творчі проблеми. 64-річний письменник Володимир Дрозд чомусь не зливався з натовпом, як і його твори. Хтось сказав, що у Дрозда є речі, які міг написати будь-хто, а є ті, які міг створити тільки він. Сам письменник одним із найголовніших творів свого життя вважав роман «Листя землі», який він писав з народних вуст. «Після епічних полотен Стельмаха Дрозд зробив якийсь прорив у цьому напрямку», — вважає письменник В'ячеслав Медвідь.
Уже зробив. І не тому, що давно, у минулому часі, а тому, що більше вже не зробить, — у ніч на 23 жовтня Володимир Дрозд помер. Останній рік хворів, лягав на операцію, восени, кажуть, уже був дуже немічний. На вранішньому засіданні Верховної Ради України депутати вшанували пам'ять Володимира Григоровича хвилиною мовчання, а коли ми готували номер до друку, в Спілці письменників писали листи і вирішували оргпитання — місце на Байковому, зала для прощання, некролог тощо.
«Володимир Дрозд був незлобливою людиною, з почуттям гумору, він зберіг у собі дитину, дитяче світосприйняття, був схильний до літератури інтелектуального штибу, в молоді роки чимало експериментував, — каже про нього В'ячеслав Медвідь. — І ще він з Іриною Жиленко складав дивовижну сімейну письменницьку пару. Ніжну і світлу». Перелік його творів доволі довгий — повісті «Люди на землі», «Земля під копитами», «Ирій», романи «Самотній вовк», «Новосілля», «Спектакль», «Катастрофа», «Музей живого письменника», «Злий дух. Із житієм. Пришестя», за роман-епопею «Листя землі» у 1992 році отримав державну премію ім.Т.Шевченка.
Володимир Григорович обіймав багато відповідальних спілчанських, редакторських посад, але в його творах майже завжди ліричний герой мав психологічне роздвоєння — той селянський хлопчик із села і цей міський успішний письменник не могли докопатися до спільного знаменника.
Світла пам'ять людині і майстру.