Безпідставними й образливими назвав публікації про алкогольне сп'яніння українського екіпажу, що загинув під час катастрофи літака Як-42 у Туреччині, заступник директора компанії «Укравіатранс» Юрій Кордянін на прес-конференції, що її було влаштовано «по гарячих слідах». Саму ж публікацію в іспанській газеті «Укравіатранс» розцінює як провокацію проти цивільної авіації України. «Можливо, комусь вигідно, — говорить пан Юрій, — довести світові, що у нас найгірші літаки і невідповідальні пілоти». Дісталося від авіаторів і українським «акулам пера». Мовляв, прикро, панове українські журналісти, що ви так швидко реагуєте на «жовту» пресу й допомагаєте ганьбити честь рідних льотчиків. Даруйте, але мовчанка завжди породжує чутки. Якби ж українські авіатори не відмовчувалися щодо цієї теми так довго і не створювали ореол таємничості, можливо, і не реагували б ми на закиди з Іспанії. Що, приміром, заважало влаштувати цю прес-конференцію, скажімо, тиждень тому і повідомити про хід розслідування?
Натомість, спростовуючи інформацію іспанських журналістів, наші авіатори зазначають, що в української сторони є безліч речових доказів того, що пілоти не вживали алкоголю. Як один із найвагоміших — акт судово-токсикологічної експертизи, яку провело Бюро судово-медичних експертиз Міністерства охорони здоров'я України одразу після катастрофи. Дослідження останків тіл загиблих підтверджують, що жодних натяків на алкоголь, наркотичні чи психотропні речовини у крові пілотів не знайдено, що і засвідчив відповідний акт. «Як би щось подібне було виявлено, — говорить Юрій Іванович, — то це оприлюднили б одразу після експертизи — скандал би був ще тоді». До того ж офіційний документ, який доводить відсутність «допінгу» у крові загиблих льотчиків, був на руках як турецьких, так i іспанських слідчих ще з червня — одразу після проведення експертизи.
На захист честі українських пілотів стала і турецька сторона, що займається слідством трагедії (за міжнародними правилами, розслідування проводить та країна, на території якої сталася катастрофа). Заступник голови Державного департаменту авіатранспорту Туреччини, голова турецької частини комісії з питань розслідування катастрофи Як-42 з іспанськими миротворцями на борту у травні Уміт Чендик повністю спростував повідомлення у ЗМІ про нібито виявлені сліди алкоголю у крові одного з пілотів і зазначив, що наявні у турецької сторони дані не дають жодних підстав для таких висновків. Про це він повідомив послу України в Туреччині Ігорю Долгову. Це ж саме підтвердив й у телефонній розмові з Юрієм Кордяніним.
Щодо можливих свідків того, як наші пілоти «закладали за комір» у якомусь із барів Киргизії, то це — безглузда «качка». Мовляв, наші хлопці за межі аеропорту не виходили, а якби й дійсно десь пиячили, то про це б одразу дізналося керівництво аеропорту, і така сенсація облетіла б світ того ж дня. Юрій Кордянін також заявив, що українська сторона збирається поінформувати з цього приводу іспанських дипломатів в Україні.
Що ж до остаточних результатів розслідування, то оприлюднять їх наприкінці цього року (можливо, на початку наступного). Останніми днями жовтня робота комісії триватиме у Стамбулі, а потім — у Києві, де планується обговорення результатів проведеного слідства. Строки розслідування регламентує турецька сторона. Проте вже зараз можна говорити про висновки щодо причин катастрофи. За словами Юрія Кордяніна, вже навряд чи з'являться нові факти, тому попередня причина трагедії — помилка екіпажу. Причому пан Юрій наголосив, що в світовій практиці у 95 відсотках випадків причиною авіакатастроф є «людський фактор». Між тим за частотою авіапригод Україна має стабільні показники протягом 12 років незалежності — у середньому 1,2 пригоди у рік. У Європі та США цей показник оцінюють в 0,7, у країнах СНД та Росії — 4,5.