Право голосу

08.06.2005

Протягом останніх двох місяців у 11 загальноосвітніх київських школах відбулося анкетування на тему «Молодіжне лідерство. Учнівське самоврядування». Проанкетовано 547 підлітків.

      Лідерство старшокласники сприймають по-різному. У цьому питанні їхні думки розділилися чи не найбільше. 27,7% опитаних вважає, що лідер має бути впевненим у собі, для 20,1% — він мусить мати організаторські здібності, для 19,8% — бути наполегливим, 17,3% вважають, що лідер повинен мати розвинений інтелект, а 12,5% — володіти ораторським хистом. На думку школярів, лідерські якості можливо проявити в школі — 33,5%, на роботі — 24,7%, серед друзів — 24,2%, де завгодно — 11%, в сім'ї — 6,6%.

      Для 46,7% підлітків лідерство дає переваги в знайомстві з новими людьми, 34,7% — допомагає самоствердитись, 12,7% сприймають лідерство як нагоду більше подорожувати. 2,7% не мають конкретного ставлення, мовляв, «ну лідер, то й лідер, тю!».

      Київське опитування доводить, що, ймовірно, невдовзі Україну вже не вважатимуть за найпоетичнішу державу світу. Адже в майбутньому переважна більшість опитаних хотіла б стати економістами, юристами чи менеджерами. Хоча до самого поняття «учнівське самоврядування» старшокласники ставляться таки трохи по-дитячому, щоб не сказати — інфантильно. Тобто сприймають його винятково як організацію дозвілля, а навчальний процес та фінансові справи школи воліють залишити на плечах батьків та педагогічного колективу. З огляду на таке ставлення 81,4% учнів помітили існування в своєму навчальному закладі учнівського самоврядування, зате решта або ж не знає про це явище взагалі, або ж просто впритул не бачать такого у своїй школі.

      Учні вважають, що залучити їх до активної роботи у структурах учнівського самоврядування можливо шляхом зацікавлення в громадській роботі (75,0%) чи матеріально заохотивши (19,2%). Один відсоток школярів свою участь у самоврядуванні бачить лише з примусу. Переважна частина київських тінейджерів (61,6%) «жодним боком» не причетні до цього широко обговорюваного нині явища.

      38,6% опитаних переконані, що рішення учнівського самоврядування реалізуються не завжди, 31,7% вірять, що самоврядування реалізує всі важливі рішення. 17,8% школярів своїм ставленням, начебто ілюструють старий піонерський «прикол»: «ми — електрики, нам все — до лампочки». Песимістів (чи реалістів?), які вважають учнівське самоврядування формальною структурою, яка створена і функціонує за вказівкою «згори», виявилося 11,9%.

За матеріалами дитячої громадської організації «Парламент дітей м. Києва»

підготувала Вікторія СТАХ.

  • За що воюємо на Донбасі?

    У Станично-Луганському районі Луганської області, більша частина якої підпорядкована Україні, із 24 середніх шкіл усього дві школи є українськомовними. Одна з таких шкіл — Чугинська загальноосвітня І — ІІІ ступенів, де впродовж 15 останніх років навчання здійснюється винятково державною мовою. >>

  • «Ми розробили тести, здатні розпізнати справжнього вчителя»

    Останнім часом в iнтернеті з’явилися повідомлення про суперечності та недоліки, що нібито притаманні визнаному лідеру педагогічної освіти України Національному педагогічному університету імені М. П. Драгоманова, помилки, допущені його керівництвом тощо. Складається враження, що «хтось» прагне системної дискредитації вишу. >>

  • Майбутнє пам’яті

    Якою була б сьогодні Україна, якби 25 років тому на полицях наших книгарень з’явилися сотні видань про українську історію і культуру — для дітей і дорослих? А школи отримали б новенькі комплекти репродукцій картин видатних українських художників на історичну тематику, портрети знаних постатей, краєвиди природних перлин України? >>

  • «ХНУРЕреволюція»

    Міністерський аудит виявив у Харківському національному університеті радіоелектроніки багатомільйонні розтрати, у результаті чого одразу три проректори позбулися своїх посад. Але, незважаючи на сенсаційність цього повідомлення, його важко назвати фінальним акордом війни, що триває у цьому ВНЗ з осені минулого року. >>

  • Луцький уже йде на посадку?

    Максим Луцький та весь екіпаж колишніх керівників Національного авіаційного університету чекає для себе «льотної погоди». Екс-депутат ВР від Партії регіонів, екс-голова Солом’янської райдержадміністрації Києва, екс-проректор НАУ, близький товариш сановитих утікачів Дмитра Табачника та Рената Кузьміна, Луцький прагне позбутися хоча б одного «екс» — разом із чотирма колегами з керівної верхівки НАУ, звільненими в.о. ректора університету через незаконне призначення та заключення контрактів екс-ректором Миколою Куликом з перевищенням службових повноважень. >>

  • Усе почалося з Брейгеля...

    Не кожна школа може похвалитися багаторічною історією. Столична Предславинська гімназія №56 функціонує в ошатному приміщенні колись міського училища для однорічного навчання грамоти дітей малозабезпечених киян, ухвалу про створення якого прийняла Київська міська дума ще у 1902 році. >>