Не лише далекою «Формулою-1» живе український уболівальник технічних видів спорту – останнім часом у нас невпинно розвиваються шосейно-кільцеві мотогонки. Нещодавно навіть відбулася презентація першої української професійної команди — Info 300 Racing Team. Її засновник і пілот Андрій Оністрат підійшов до створення профі-клубу після свого минулорічного успіху в Естонії, де він виграв на трасі «Ест-ринг» змагання у двох класах (С та В-1200).
«Кращий гонщик — це той, хто не падає, а досягти високого результату можна лише через наполегливі тренування, — каже Андрій Аркадійович. — Навіть найталановитіший пілот не зможе перемагати без відповідного досвіду». За словами Оністрата, йдеться не лише про кількість перегонів, а й фізичну підготовку. Скажімо, у середньому за одне «бойове» коло водій гоночного мотоцикла змушений гальмувати перед кожним поворотом до 20 разів, і при цьому гонщика «кидає» на кермо iз силою, яка подекуди у вісім разів перевищує масу його тіла. Враховуючи, що на етапі потрібно зробити 20—30 кіл, стає зрозумілим, що витримати подібні навантаження непідготовлена людина не зможе. На жаль, постійні тренування на треку в українських реаліях практично неможливі. З 26 теплих уїк-ендів лише три задіяні в серйозних стартах.
Звичайно, йдеться про спорткомплекс «Чайка», який у нас «один на всіх», бо тут проводять не лише два київськi етапи чемпіонату України, а й, скажімо, відкритий Кубок Одеси. Тому для подальшого зростання перед українськими гонщиками був один шлях — до закордонних стартів.
Якщо раніше, за словами Оністрата, географія нашої участі не сягала далі Східної Європи, то з цього сезону новостворена команда Info 300 Racing Team з'явилася в німецькому чемпіонаті ІДМ. Це досить престижні змагання, в яких тон задають такі аси, як Валентино Россі (Італія), Сете Жибернау (Іспанія) та Алекс Гоффман (Німеччина). Звичайно, перші виїзди українців на такі змагання навряд чи можуть принести високі результати, але за певної фінансової підтримки та досвіду перспектива є. Так, наприклад, бюджет нової команди в цьому році сягає 80 тис. євро, в рамках якого передбачено, зокрема, купівлю двох мотоциклів. Вітчизняні компанії спочатку не дуже охоче йшли на фінансування, як вони думають, не надто популярного виду спорту, проте першу професіональну команду України вже підтримали компанії Info 300 та «Білетів світ». Як кажуть, крига скресла, бо завдяки новому підходу до організації Андрій Оністрат у цьому році зможе взяти участь у 20 перегонах. А це якраз той досвід, з яким можна починати претендувати на пристойні результати в Європі.
Перший старт майстрів шосейно-кільцевих мотогонок відбувся минулих вихідних — на «Чайці» пілоти провели перший етап чемпіонату України в чотирьох класах. До Оністрата в команді Info 300 Racing Team приєдналися досвідчений Павло Калінін (бронзовий призер 6-го етапу Кубка Східної Європи, клас SS-600) та молодий Олександр Мацоцький клас В), і тепер Україна на закордонних трасах буде представлена в трьох видах перегонів. Щодо самих змагань, то вони принесли чимало несподіванок, особливо в «аматорських» класах. Так, 17-річний киянин Сергій Прохоренко не мав рівних у гонках SS-400. У класі В, де першим смугастий прапор побачив москвич Максим Аверкін, переможцем було визнано все ж нашого Олександра Мацоцького, оскільки росіянин належить до професіоналів (чемпіон своєї країни у 2003 році).
Значно видовищнішими були заїзди SS-600 та SBK, де визнані майстри перегонів влаштували справжнє шоу. На жаль, після ранкового тренування виникли технічні проблеми в Оністрата, і головний «винуватець» професіоналізації мотогонок стартував на запасному мотоциклі. У результаті тут переміг Геннадій Прохоренко, Павло Калінін став другим, а «бронза» — у російського гостя Аверкіна. У змаганнях на супербайках (SBK) з об'ємом двигуна до 1000 куб. см переміг усе той же Аверкін, «срібло» — у Костянтина Калуса, а Андрій Оністрат на «запасних колесах» зміг стати третім.
Другий етап чемпіонату України відбудеться 25 червня на харківському спорткомплексі «Автодром».
ЦIКАВО ЗНАТИ
У 1913 році саме в Києві було проведено перші мотоциклетні змагання в дореволюційній Росії — за маршрутом Київ—Чернігів—Київ.
СТК «Чайка» на момент будівництва в 1960-х роках був найкращим треком у СРСР, а в 2000 році тут правив служби Божі під час свого візиту в Україну Папа Римський Іван Павло ІІ.
На київській трасі максимальна швидкість мотоцикла — 220 км/г.
За статистикою, на вісім падінь гонщиків припадає один перелом.