Сенсаційні висновки розслідування причин катастрофи українського літака Як-42 поблизу Трабзона оприлюднила слідча комісія. Як стверджує іспанська газета «Еральдо де Арагон» з посиланням на членів комісії з розслідування причин катастрофи, один із двох пілотів лайнера у момент аварії перебував у стані сильного алкогольного сп'яніння. У такому ж стані була і одна стюардеса. Наявність у крові членів екіпажу Як-42 надмірної кількості алкоголю підтвердили результати обстеження останків, знайдених на місці катастрофи поблизу Трабзона, сказав голова комісії з розслідування катастрофи, ім'я якого не повідомляється. На доказ «алкогольної версії» слідча комісія має й показання свідків, які стверджують, що члени екіпажу літака вживали міцні алкогольні напої під час шестигодинної проміжної зупинки літака в Манаусі (Киргизстан) у ресторані аеропорту.
Нагадаємо, що літак Як-42 авіакомпанії «Українські Середземноморські лінії» розбився 26 травня вранці в Туреччині на підльоті до аеропорту міста Трабзон. На його борту перебували 62 іспанських миротворці, які поверталися з Афганістану після виконання миротворчої місії, і 13 членів екіпажу (12 українців та білорус). Усі 75 осіб загинули. Лайнер двічі заходив на посадку в аеропорту Трабзона для дозаправлення, і обидва рази льотчики не змогли приземлитися, оскільки, як стверджується, не бачили злітно-посадочної смуги. Екіпаж літака запросив дозволу на третю спробу, після чого зник з екранів радарів. У липні іспано-турецька комісія, що розслідує причини загибелі в Туреччині Як-42, назвала причиною трагедії «помилку пілота».
Водночас асоціація родичів загиблих іспанських миротворців заявила, що подає до суду на Міністерство оборони Іспанії. Рідні загиблих офіцерів, що входили в еліту іспанської армії, вважають, що частина відповідальності за те, що сталося, лежить на міністерстві, оскільки воно з міркувань економії орендувало літак компанії, яка вже викликала нарікання з боку інших країн через погану роботу і недотримання норм безпеки. Іспанські офіцери, що літали на таких літаках у «гарячі точки», як пізніше стало відомо, неодноразово зверталися з офіційними рапортами до командування, але на їхнi тривожні сигнали не звернули уваги...