Американська компанія «Інеджі Солюшн» виграла тендер на проведення технiчно-економiчного обгрунтування (ТЕО) роботи нафтопроводу «Одеса—Броди». Про це повідомило Міністерство палива та енергетики на своєму інформаційному сайті. Тендерний комітет Міністерства палива та енергетики України одностайно прийняв таке рішення 20 жовтня. Отже, дано старт проведенню ТЕО роботи нафтопроводу «Одеса—Броди» в напрямку нафтового терміналу «Південний». Утім згадана компанія лише здійснюватиме менеджмент цього проекту. За даними міністерства, її створили у США як неприбуткову організацію для реалізації проектів у країнах Східної Європи та інших країнах, що розвиваються. Зокрема, вона має офіс у Києві. Усі свої доходи компанія отримує від надання консультативних послуг. Вона знаходить професіоналів для виконання проектів через своїх компаньйонів — компанії «Енерджі Маркетс» (Велика Британія), «Едісон Інтернешнл» і «Університет Каліфорнії Сан-Дієго» (США). Перевага компанії полягає в тому, зазначає Мінпаливенерго, що вартість робіт значно скорочено за рахунок наявності команди у Східній Європі. «Інеджі Солюшн» — не новачок в Україні. Після того, як цю компанію у 2001 році було завірено Державним департаментом США, її легалізував уряд України. У 2002 році у Києві було відкрито українське дочірнє підприємство «Інтерешнл Бізнес Солюшнз».
Технічне завдання передбачає, зокрема, оцінку попиту на ринках Європи, повідомляє агентство «Інтерфакс Україна». Йдеться про додаткові 9 мільйонів тонн російської нафти. Нагадаємо, що під час візиту російського Прем'єра Михайла Касянова було підписано протокол про транзит саме такої кількості нафти українською територією. Основним пунктом на цьому шляху, згідно з планом росіян, має стати морський нафтотермінал «Південний», з якого танкери доставлятимуть сировину до різних портів Європи через Босфорську протоку. Варто зазначити, що термінал спроможний приймати танкери дедвейтом до ста тисяч тонн. Утім уже тепер виникає застереження: чи зможе ця протока пропустити таку кількість російської нафти. Щодо цього у ВАТ «Укртранснафта» є сумнів, про що недавно писала «УМ». У ТЕО також викладуть міркування щодо тарифів на прокачку й перевалку. Ясна річ, ці тарифи повинні бути конкурентоспроможними. Основним конкурентом реверсу, як відомо, є використання «труби» за прямим призначенням — з Одеси до Бродів. Головне, згідно із завданням українського уряду, який, власне, виступає замовником ТЕО, — зробити розрахунок повного щорічного економічного ефекту для України від реверсу. При цьому має бути враховано зниження очікуваних доходів України внаслідок скорочення обсягів перевезення нафти залізницею.