Чотирнадцять документальних стрічок розкажуть про сенсаційні факти з історії Другої світової війни. Як стверджує сам автор і ведучий проекту Дмитро Харитонов, сценарії та готові фільми адаптували спеціально для показу в нашій країні. Творчий колектив проекту працював як з українськими, так і з німецькими архівами. «Друга світова, — каже пан Харитонов, — це період, в якому ще багато неясного. Її таємниці вигулькують із закритих архівів і назавжди змінюють уявлення про, здавалося б, відомі події, ситуації та людей. «Звичайна сенсація» — проект, що відкриває «зворотний бік» однієї з найдоленосніших подій XX сторіччя. Серед 14 представлених фільмів є історії і про «маленьких людей», наприклад, як з Освенціма втекли закохані — поляк та єврейка. І стрічки, пов'язані зі знаковими персоналіями, як, скажімо, невідомий матеріал про зйомки Чарлі Чапліном «Великого диктатора». Коли ми почали працювати над цим матеріалом і вперше побачили сенсаційні кадри, пригадалася сентенція Марка Твена про те, що правда неймовірніша за вигадку, бо вигадка мусить триматися в рамках правдоподібності, а правда — ні».
Фільми проекту:
«Бродяга і диктатор» — створений на основі унікального репортажу, знайденого дочкою Чарлі Чапліна серед батькових речей, про роботу над стрічкою «Великий диктатор».
«Друга світова війна у кольорі» (2 стрічки). Після приголомшливого успіху фільму «Третій Рейх у кольорі» відомий німецький документаліст Міхаель Клофт продовжив пошуки унікальних кольорових кіноматеріалів про Другу світову. Стрічка «Друга Світова війна у кольорі» містить хроніки німецьких, англійських, французьких та американських архівів, а також вражаючі картини війни.
«Підземні таємниці Рейху» (2 стрічки). Фiльм про наймасштабніший підземний будівничий проект. Також фільми «Кохання в Освенцімі», «Золото Гітлера», «Єва Браун», «Телебачення під знаком свастики» та «Експеримент Геббельса».
Дмитро Харитонов:
— Тема Третього рейху сьогодні популярна як ніколи. Голлівуд екранізує біографію Гітлера, написану Яном Кершоу. У недавній картині Менно Мейджеса «Макс» йдеться про юність фюрера, де його зображено як особистість зіпсовану, проте не бездушну. Звернення до історії нацизму викликає полеміку у всьому світі: хтось стверджує, що рефлексія на тему минулих злочинів допоможе розібратися у сьогоднішній ситуації, інші переконані, що фашизм і тероризм мають різну природу, і зв'язок між ними надуманий. Тим більше що все частіше у сучасних фільмах наці трактують як неординарних особистостей зі своїми слабинами й амбіціями, але не обов'язково з тавром зла.