Без води, тепла і світла, з потягів — пішки: наслідки найбільшого ракетно-дронового удару рф по Полтавщині

12.11.2025
Росіяни вчергове атакували українську енергетику й критичну інфраструктуру ракетами та шахедами 8 листопада.
 
Тієї ночі було зафіксовано застосування аеробалістичних ракет типу «Кинджал» по Київщині та Полтавщині, які надзвичайно складно збивати.
 
«Із 45 запущених під час цієї атаки ракет 32 були балістичними», — сказав у ефірі телемарафону «Єдині новини» перший заступник міністра енергетики України Артем Некрасов.
 
Цей удар став одним із найважчих для енергетичного сектору за весь час повномасштабної війни.
 
Ситуація в енергосистемі України досі залишається складною, адже російські війська знеструмили три чверті території Полтавщини.
 
Найбільше постраждали сам обласний центр, а також Кременчук і Горішні Плавні.
 
У цих містах через відсутність електропостачання внаслідок пошкодження об’єктів енергосистеми було частково чи повністю припинено централізоване водо- та теплопостачання.
 
Окрім того, у Полтаві зупинилися тролейбуси на кільцевому маршруті.
 
Перепади з напругою призвели до масових зупинок ліфтів у місті. У деяких з них згоріло обладнання. Протягом 8-10 листопада у Полтаві зупинилися 208 із 713 підйомників. При цьому 93 мешканці виявилися заблокованими в них.
 
10 листопада аварійні бригади почали займатися ремонтом ліфтів, але скільки це часу — ніхто не скаже. 
 
До автоматів з дешевою водою у супермаркетах Полтави не можна було достоятись, а технічну воду почали підвозити лише через добу після зникнення світла, та й то лише на кілька точок.
 
Містяни обурювалися тим, що на водоканалі та на теплоенерго не запускали подаровані іноземними благодійниками електрогенератори.
 
Подейкували, що керівники цих організацій начебто отримали вказівку з міської ради економити бензин, на якому працюють установки, оскільки міськрада нібито вчасно не придбала для них потрібну кількість пального.
 
Принаймні в помешканнях більшості полтавців вода була відсутня дві доби і зараз подається з перебоями.
 
Через збій в електропостачанні серйозних затримок зазнав рух поїздів. Деякі з потягів затримувалися на 9, а то й майже на 13 годин. Лідером з відставання виявився пасажирський поїзд, що прямував з польського Хелма до Харкова. Він мав прибути до кінцевого пункту призначення 8 листопада о 13:42, однак прибув о 2:30 наступного дня. 
 
За словами однієї з пасажирок, Ганни Попової, коли поїзд зупинився близько 16:00 в полі за кілька кілометрів до станції «Полтава-Київська», частина людей пішла пішки просто по коліях — ті, хто з Полтави, або ті, хто мав знайомих, у кого можна було залишитися.
 
«Увесь відрізок від Києва до Харкова ми більше стояли, ніж їхали, тому що там, казали, були якісь складнощі з полотнами та з електрикою після влучань», — розповіла «Суспільному Харків» пані Ганна, наголосивши на повній відсутності комунікації з боку перевізника та альтернативних рішень.
 
Тієї ночі нищівного удару зазнали локомотивне депо, адмінприміщення та залізничні колії на вузловій станції Гребінка. Також постраждали локомотиви, які перебували на техобслуговуванні. Шахеди летіли один за одним.
 
Пишуть, їх було 28... Через це довелося змінити маршрути деяких поїздів і скасувати кілька рейсів.
 
Люди нарікали на відсутність правдивої інформації на вокзальних табло, на те, що неможливо було повернути квитки.
 
Дехто ж був у захопленні від роботи залізничників. Серед них і одна моя знайома, котра 9 листопада їхала з «Полтави-Київської» до столиці. Зізнається, очікувала значного запізнення Інтерсіті+, але він запізнився лише на 15 хвилин. А в столицю прибув чітко за розкладом.
 
До того ж, на Полтавщині працював Food Train — спеціальний потяг, що забезпечує гарячими обідами мешканців громад, які залишаються знеструмленими внаслідок російських атак.
 
За два дні його кухарі видали понад 2 тисяч порцій їжі, — розповів у ефірі Єдиного телемарафону голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Перцовський.
 
Наразі, зазначають в Укрзалізниці, виведено достатньо резервних тепловозів на знеструмлених ділянках. Усі маршрути приміських поїздів на Полтавщині зберегли. Рух триває під електротягою, але передбачена резервна дизельна тяга.
 
А вечері 9 листопада Полтавська міськрада повідомила: «Пункти незламності» переходять у режим очікування. Сьогодні вони працювали до 20:00». І це був меседж про відносну стабілізацію ситуації в обласному центрі...