У Києві відбулася презентація нового балету «Травіата» на музику Джузеппе Верді у постановці хореографа Раду Поклітару Академічного театру «Київ Модерн-балет».
Прем’єру заплановано на 16-17 жовтня на сцені Міжнародного центру культури і мистецтв із великою глядацькою залою, де зазвичай показують вистави колективу, який дійшов до 20-ліття.
Раду Поклітару — автор лібрето та головний постановник — коментує: «Серед усіх опер «Травіата» — найбалетніша. Це буде «Травіата від Раду Поклітару». Я дозволив собі оновити лібрето, водночас залишаючи незмінною головну драму. Глядач приходить не по буквальне відтворення класики, а по авторське висловлювання».
Про головну героїню розповідає: «Моя Віолетта, як і її оперна Предтеча, — це пульсуючий справжньою пристрастю екстракт збірного образу Жінки, готової принести саму себе в жертву на вівтар кохання. Це балет — соло-сповідь головної героїні, що звучить під акомпанемент загрозливо-захопленого гуркоту чоловічого суспільства. Одна в маскулінному морі, моя Віолетта впевнено і непохитно веде корабель свого буття до фізичної загибелі й безсмертного польоту вічного кохання».
Єдиний художній ритм вистави задаватимуть хореографія, світло й музична драматургія. Інтерактивна відеосценографія Ольги Нікітіної додаватиме містики. Персонажі перебуватимуть у трьох світах: своєму внутрішньому; мінливому, крихкому світі кохання Віолетти й Альфреда; і холодному та лицемірному світському середовищі.
Репетиція «Травіати». Раду Поклітару — ліворуч.
Режисерська ідея — одна жінка серед чоловічого оточення — зумовила унісекс-підхід до створення костюмів, розповів художник з костюмів Дмитро Курята.
Уточнив: «Це не класична вечірня форма костюма, а сценічні рішення зі стилізованими сюрреалістичними елементами, підпорядкованими хореографії, адже сцена — не подіум. Колірна палітра стримана й символічна. Навіть у межах одного кольору, скажімо, червоного, змінюється емоційний регістр і підсвідомий акцент постановки у залежності від того, який відтінок ми використовуємо».
Проєкт «Травіата» реалізується в рамках ініціативи «20 сезонів сталості та інновацій» за підтримки Українського культурного фонду в межах конкурсної програми «Культура під час війни. Лот 1. Створення культурного продукту та контенту» та бюджету міста Києва в межах програми надання фінансової допомоги на поворотній безоплатній основі.
«Культура під час війни — на часі. Заповнені зали це переконливо доводять, — підкреслила на пресконференції голова постійної комісії Київради з питань культури, туризму та суспільних комунікацій Вікторія Муха. — Київ із 2018 року підтримує муніципальні інституції механізмом поворотної фінансової допомоги — фактично безвідсотковим ресурсом, який дає можливість робити яскраві прем’єри. Єдиний рік без фінансування — 2022-й — мав об’єктивні причини; попри виклики, заклади повертають кошти й подають нові заявки».
З огляду на якість поданих проєктів, за словами Вікторії Мухи, ухвалено рішення збільшити обсяг фінансування програми на наступний рік. Конкурсна комісія у цьому році підтримала проєкт «Двадцять сезонів сталості та інновацій: прем’єрні події «Київ Модерн-балет».
«Синергія міської підтримки та Українського культурного фонду підсилює сталість і інноваційність інституцій. Після успішної прем’єри «На прекрасному блакитному Дунаї» очікуємо «Травіату» як один із ключових проєктів ювілейного сезону театру», — сказала голова комісії Київради.