Традиційно італійський Гран-прі у Монці збирає шалену кількість фанів «Феррарі», котрі сподіваються на найвищі досягнення своїх кумирів у домашній гонці. Зокрема, вірили в перемогу минулорічного тріумфатора на цьому етапі Шарля Леклера.
«Мені нагадали, що мій номер –16 і цього року італійський гран-прі — 16-та гонка сезону, як і минулого року, коли я виграв, а також як у 2022-му, коли взяв поул-позицію. Було б добре знову отримати і поул, і перемогу», — сказав пілот скудерії.
До речі, команда «Феррарі» представила нову ліврею для домашнього гран-прі. Новинка зберігає традиційний червоний колір, який використовує «конюшня» протягом усієї історії Формули-1, та додали білий елемент на кришці двигуна.
Це нагадування про модель Ferrari 312 T, на якій легендарний Нікі Лауда 50 років тому здобув перший титул чемпіона світу. Австрійський гонщик виграв перший чемпіонський титул у Монці 7 вересня, хоча й фінішував третім. А переміг тоді його товариш по команді Клей Регаццоні. Той успіх команди у 1975 році став початком перемог машин «Феррарі».
Що ж до цьогорічної події, у день кваліфікаційних заїздів своїх фанів намагалися вразити пілоти «Феррарі» Льюїс Хемільтон та Шарль Леклер, однак фінішували на 4-му і 5-му стартових місцях.
Зіркою кваліфікації став Макс Ферстаппен, пілот «Ред Булл», котрий перед початком другої частини чемпіонату песимістично висловлювався про свої шанси на перемогу (адже остання залишилася ще в травні цього року), проте встановив рекорд траси та проїхав найшвидше коло Монци за 1 хвилину 18,792 секунди, показавши середню швидкість 264,681 км/год.
Це найшвидше коло не лише на цій трасі, а й у всій історії «Формули-1» з середньої швидкості. Попередній рекорд належав Льюїсу Хемільтону на цій самій трасі, що підкорилася гонщику 5 років тому (1.18,887).
Заслужений поул приніс перемогу в перегонах Максу Ферстаппену, що благословила нового керівника команди «Ред Булл» Лорана Мекіса. Це його перший подіум у «Ф-1» у ролі директора команди.
Він очолив «Ред Булл» у липні, змінивши Крістіана Хорнера, під керівництвом якого команда стала чемпіонкою світу 6 разів. Після гонки француз сказав: «У такі моменти думаєш про команду в Мілтон- Кейнз.
Важкий старт сезону, не такий, як хотілося б. Коли бракує швидкості, починаєш ставити під сумнів усе. Команда багато та наполегливо працювала і не здавалася. От і маємо результат».
На другому та третьому місцях фінішували пілоти «МакЛарена» Ландо Норіс і Оскар Піастрі.
Фани скудерії сподівалися, що Шарль Леклер другий рік поспіль виграє домашню гонку. Проте 4 місце — це максимум, що зміг витиснути зі свого боліда монегаск. «Я багато ризикую на трасі, бо «Феррарі» бореться за 3-тє місце в Кубку конструкторів», — сказав пілот після перегонів.
До речі, Ландо Норріс на «МакЛарені» показав накращий час кола в гонці 1.20,901 — це найшвидше коло в історії гонки в італійській Монці. Попередній належав бразильцю Рубенсу Барікелло, котрий на «Феррарі» у 2004-му показав 1.21,046, утримуючи рекорд більш ніж 20 років.
Чемпіонат продовжується. Попереду — нові старти.