Врятувати Голлівуд. Продюсери стривожені становищем «фабрики кіно»

30.07.2025
Врятувати Голлівуд. Продюсери стривожені становищем «фабрики кіно»

Голлівуд стоїть на роздоріжжі — про це заявили провідні американські продюсери під час дискусії на саміті AVP, що відбувся цього тижня в Північній Італії.
 
За їхніми словами, індустрії необхідне оновлення, більше сміливості та менше страху перед змінами, якщо вона хоче вижити в епоху алгоритмів, соцмереж та дедалі більшої фрагментації аудиторії.
 
В обговоренні взяли участь ветерани індустрії, що стояли за створенням знакових проєктів на кшталт «Кримінального чтива», «Ерін Брокович» та «Іншого світу».
 
Продюсери зазначили, що Голлівуд втратив те почуття спільності, яке раніше народжувалося на знімальному майданчику, і тепер боротьба за увагу глядачів стала складною як ніколи.
 
Один із головних викликів — зміна власників студій та фокус на прибутку, а не на креативі. Ґарі Лучезі, продюсер «Століття Адалін» і «Первісного страху», нагадав, що раніше було «священним» пройти через ворота Warner Bros або Disney, а зараз половина студій простоює. Стейсі Шер («Кримінальне чтиво», «Джанго звільнений») додала, що індустрією тепер керують корпорації, чиї інтереси далекі від мистецтва та кіно.
 
Але, попри кризу, учасники зустрічі бачать і ознаки зростання. Вони говорять про необхідність давати дорогу новим голосам, як це сталося у 1990-х із незалежним кіно.
 
Однак наголосили: поки студії бояться ризикувати, таланти їдуть із Лос-Анджелеса туди, де умови кращі, — до Канади, Луїзіани, Атланти або навіть за кордон.
 
Також окремо порушили тему податкових стимулів. Хоча Каліфорнія нещодавно збільшила їх до 750 мільйонів доларів на рік, цього недостатньо на тлі, наприклад, 2 мільярдів у Техасі.
 
Людям важливо пояснювати, що йдеться не про доходи зірок, а про робочі місця для тисяч фахівців — від теслярів до декораторів.