Старим тут не місце? Навіщо Кабмін прагне позбавити літніх водіїв можливості сідати за кермо

05.02.2025
Старим тут не місце? Навіщо Кабмін прагне позбавити літніх водіїв можливості сідати за кермо

«Три бохатиря». Ось хто насправді хоче позбавити пенсіонерів права сідати за кермо...

Вступ України до Європейського Союзу відкриває нові можливості для бізнесу та подорожей, а також приносить зміни у законодавстві, зокрема в сфері дорожнього руху, зазначив Денис Шмигаль у поданні законопроєкту 8082 до Верховної Ради.
 
Відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС, Україна зобов’язана привести своє законодавство у відповідність до європейських стандартів. Одним із важливих кроків, на думку чиновника, у цьому напрямку стане ухвалення нового Закону «Про дорожній рух», який наразі активно обговорюється.
 
Проте, як з’ясувалося, брехун із вищого ешелону влади слуг народу не каже, що в Євросоюзі такого закону ще нема, це Україна ставить воза перед конем... Навіщо? А задля збагачення чиновницького корпусу за рахунок наївного населення. Тому й квапляться. 

Що ж приховано в зловісному законопроєкті №8082?

А він передбачає зміну терміну дії посвідчень водія для категорії B до 10 років. Це означає, що до 2033 року всім українським водіям необхідно буде отримати нове посвідчення. Передбачено нормування мінімального та максимального віку для керування транспортними засобами.
 
Враховуватимуться такі аспекти:
— Стан здоров’я потенційного водія.
— Успішне складання теоретичного та практичного іспитів у сервісних центрах МВС.
 
Законопроєкт є абсолютно корупційним, адже містить антиконституційну норму (згідно з Конституцією, ніякий закон не може погіршувати становище громадянина, яке є натепер) про перескладання іспитів з ПДР.
 
На практиці це означає: заплатить пенсіонер, якому більше 65 років, відповідному поліційному органу,— отримає нове посвідчення; не заплатить — посвідчення не буде... 
 
За задумом Шмигаля, пропонується скоротити до п’яти років термін дії водійського посвідчення для водіїв віком із 65 років. Після 70 років права потрібно буде міняти кожні два роки, а після 75 — щорічно.
 
При цьому сама процедура вимагатиме проходження спеціальних тестів на когнітивні здібності та медогляду. Пенсіонерам доведеться довести, що вони ще в змозі адекватно реагувати на дорожню обстановку і здатні безпечно водити машину. Тим, хто не зможе пройти тести, доведеться стати пішоходом.
Народний автомобіль ЗАЗ-966 «Запорожець» (горбатий), випуск якого в 1960 схвалив тодішній голова Президії Верховної Ради СРСР Л. Брєжнєв.
 
Ця ініціатива не є примхою українських нардепів, брехливо зазначає прем’єр, і є частиною євроінтеграційних правок до законодавства. У країнах Євросоюзу такої дискримінації щодо людей похилого віку нема. Це — відверта спекуляція. Тобто шахрайство на державному рівні.
 
При цьому ми не бачимо потуг КМУ щодо внесення поправок до законів про збільшення оподаткування на розкіш олігархів та їхніх посіпак або щодо функціонування так званих мікрокредитних небанківських установ, які «запрягли» своїми мікрокредитами з річною ставкою в 1000% мільйони українців і фактично є складовою гібридної війни росії проти України.
 
Зауважимо, що в Європі процентна ставка за кредит не перевищує 5% річних... Це означає, що нинішня влада чинить спланований геноцид українців. 
 
Обурює громадськість і запланований зі згоди голови ВРУ Стефанчука законопроєкт щодо приватизації медичних закладів, що грубо порушує статтю 49 Конституції України про безоплатну медичну допомогу, де сказано, що «Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров’я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена».
 
Після ухвалення антинародного документа про приватизацію лікарень у нас розвиватиметься не медицина, а похоронні бюро. Це законопроєкт Люцифера проти людяності! І без цього згідно зі статистикою, 2024 року смертність в Україні утричі перевищила народжуваність.
 
Тобто, утилізацію українців під прикриттям путлєрівської СВО (спеціальна військова операція) можновладці втілюють успішно. Та хай не забувають, що народ може чинити спротив згідно із Загальною декларацією прав людини ООН (1948 р.):«Народ і кожна  людина мають право вдатися як до останнього засобу до повстання проти тиранії і гноблення». А Загальна Декларація прав людини є частиною національного законодавства України (ст. 9 Конституції).

Водії якого віку найчастіше потрапляють у ДТП

Які ж аргументи є в Шмигаля для просування цього антинародного законопроєкту? А їх просто нема. Погляньмо на публікацію на сайті AVTOSOTA ще 10 лютого 2023 року (автор А. Савіцький).
 
Водії зі стажем понад 20 років найрідше потрапляють в аварії на дорогах країни.
 
Найнебезпечнішими на українських дорогах вважаються автомобілісти віком від 18 до 25 років. Кожен четвертий з них хоча б щорічно потрапляє у ДТП. Ця сумна статистика випливає з результатів дослідження компанії Autolist.
 
Як з’ясувалося в ході опитування 600 громадян з найбільших міст України, ймовірність страхового випадку у водія у віці від 18 до 25 років наближається до 70%, а відчутно знижується вона тільки щонайменше після 10 років за кермом.
 
Так, найрідше потрапляють в аварії водії зі стажем понад 20 років — вони заявляють про страхові випадки в середньому на 22% рідше, ніж автомобілісти молодших вікових груп.
 
А це інформація з сайту BBC News Україна від 18 січня 2019 року:
 
Як там насправді «за бугром»? Найбезпечнішими на дорозі є водії зі стажем понад 30 років, страхові випадки з якими трапляються на 29% рідше, ніж у решти (йдеться про Велику Британію.— Авт.) Станом на листопад, у країні налічувалося понад 5 мільйонів водіїв, яким понад 70 років. З них понад 100 тисяч — віком понад 90 років.

Чи становлять літні водії потенційну небезпеку?

Статистика свідчить, що твердження про те, що водії похилого віку становлять небезпеку є необґрунтованими. Президент британської Автомобільної асоціації Едмунд Кінг розповідає, що після великих аварій за участю літніх водіїв часто лунають заклики про заборону або обмеження, але більше ризику становлять саме водії молодшого віку.
 
За його словами, молоді водії, здебільшого чоловічої статі, мають більше шансів потрапити в аварію протягом півроку після складання іспиту на права, ніж досвідчені водії похилого віку протягом такого ж періоду.
 
Він пояснює: «Водії літнього віку часто самі застосовують до себе застереження — не їздять в темний час доби і обирають лише знайомі дороги».
 
Дослідження, яке провів у 2016 році Університет Свонсі, виявило, що водії у 70-річному віці потрапляють у ДТП втричі або вчетверо менше, ніж чоловіки віком від 17 до 21 року.
 
В асоціації британських страховиків кажуть, що страхування автомобіля в середньому обходиться дорожче водіям, яким понад 80 років.
 
Але вік — це не єдиний фактор, який враховують страхові компанії у Британії. Великий стаж і відсутність порушень теж позначається на вартості страховки, тож у цьому разі похилий вік може стати перевагою.

Скільки 90-річних водіїв керують автомобілем у Британії?

У Британії 110 тис. людей віком 90 років або старше досі мають посвідчення водія, згідно з даними Агентства з ліцензування водіїв і транспортних засобів, оприлюдненими в листопаді.
 
314 власників водійського посвідчення мають вік 100 років або старше. Найстаршим з них, а таких четверо, — по 107 років.

Що каже закон?

За британським законодавством, після досягнення 70-річного віку посвідчення водія автоматично перестає діяти. Щоб його поновити, водію доведеться заповнити форму, в якій самостійно оцінити свій стан здоров’я і засвідчити, що він чи вона досі в змозі кермувати.
 
Але проходити огляд чи складати іспит не потрібно. А що пропонує Шмигаль? Проходити медогляд і перескладати іспити, що є ознакою корупційної діяльності органів влади.
Далі британські водії поновлюють посвідчення кожні три роки.
 
Зокрема, згідно з британським законодавством, щоб мати право водити автомобіль, слід бути в змозі побачити номерний знак автомобіля з відстані 20 метрів.
 
А тепер уявімо, що корупціний законопроєкт Шмигаля набуває чинності. Це автоматично призводить до смерті близько 5-6 мільйонів пенсіонерів-чоловіків та їхніх дружин, які мешкають у селах і райцентрах.
 
І вони їздять у своїх потребах по району (магазини, лікарні, нотаріуси тощо) на стареньких «Жигулях» або й «Запорожцях», адже громадського транспорту на периферії вже давно практично нема. То оце і є метою зловісного проєкту? Залишити людей похилого віку без засобів пересування та приректи на погибель? Вочевидь, що так і є.
 
Зрозуміло, що сам факт появи такого документа у багатьох людей і громадян викличе шок, інфаркт, інсульт... адже людей одним махом хочуть позбавити перспектив на життя. При цьому пан Шмигаль як посадова особа грубо порушує ст. 22 Конституції України, в якій сказано: «При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод».
 
А ст. 116 Конституції України (пункт 2) гласить, що КМУ «вживає заходів щодо забезпечення прав і свобод людини і громадянина». Та бачимо, що Кабмін не забезпечує права, а нахабно прагне позбавити мільйони людей цих прав.

ЄС олігархи не куплять...

Шмигаль мотивує цей законопроєкт нібито вимогою ЄС, бо без нього Україну туди нібито не візьмуть... Хоча, наголошую, про подібні новації в ЄС тільки говорять, там спокійно їздять за кермом легковиків мільйони 80-річних людей...
 
А наші (не наші) нардепи прагнуть пропхати законопроєкт 8082 просто для зміцнення корупційних схем. До того ж членство в ЄС Україні ще довго «не світить» попри побрехеньки сущої влади, нібито нас ось-ось приймуть у Євросоюз.
 
А на європейському боці загалом до будь-яких конкретних термінів ставляться максимально акуратно — так тодішній президент Євроради Шарль Мішель обережно заявляв, що Україна «може» стати членом ЄС у 2030 році, але лише якщо «обидві сторони виконають своє домашнє завдання».
Посвідчення водія Генерального секретаря ЦК КПРС Л. Брєжнєва, отримане ним у віці 70 років.
 
Очевидно, як і в інших аспектах українського життя, вкрай важливим чинником для євроінтеграції стане закінчення війни (звісно, з урахуванням умов, на яких воно відбудеться).
 
Думка про те, що воюючу Україну не можна брати до ЄС, у європейському медіапросторі звучить часто. До того ж у Єврокомісії є чимало претензій щодо розвитку демократичних інституцій в Україні.
 
Наприклад, усі посли країн G-7 ще торік висловилися про неприпустимість згортання в нашій державі незалежних ЗМІ та панування в інформпросторі провладних «Єдиних новин».
 
На що Міністерство культури та стратегічних комунікацій зухвало відповіло у кращих традиціях диктаторських режимів (і чим вони різняться від позиції того-таки лукашенка чи путіна?), йдеться в коментарях Соцмереж.
 
Як зазначило відомство на своєму сайті, «рекомендації Єврокомісії щодо «Єдиних новин» взяті до уваги». При цьому вже нинішній міністр Микола Точицький продовжує наполягати на тому, що телемарафон не завершить свою роботу до кінця російсько-української війни. Попри засилля там одіозних промосковських ведучих.
 
Варто нагадати: 4 квітня 2020 року пан Шмигаль склав Присягу як член Кабінету Міністрів, де зазначено: «...Зобов’язуюся додержуватися Конституції України та законів України, обстоювати права і свободи людини і громадянина...».
 
Фактично ж прем’єр обстоює узаконення ще однієї корупційної лазівки для нечистих на руку в органах МВС, бо наявність цього документа дасть можливість чиновникам у погонах збагачуватися на видачі довідок про стан здоров’я людей похилого віку та успішне перескладання ними іспитів зі знання ПДР. Приблизно буде щось подібне до злочинної діяльності МСЕК і ВЛК. Чого нема в Європі.
 
А в Британії, з якою президент Зеленський уклав сторічну угоду про співпрацю,— й поготів. Оскільки ця «ініціатива» придворного прем’єра спрямована на болючий удар проти кожної української родини, вважаю, що пан Шмигаль має негайно піти у відставку. 
 
«Законопроєкт 8082 про позбавлення водіїв поважного віку права сідати за кермо є сигналом народу (а це — мінімум 10 мільйонів виборців) не голосувати за цю антиукраїнську владу». 
 
Олександр МИХАЙЛЮТА, письменник