Урбаністична «ДискриміНАЦІЯ»: у Києві Раду Поклітару представить новий балет

18.10.2023
Урбаністична «ДискриміНАЦІЯ»: у Києві Раду Поклітару представить новий балет

Репетиція балету «ДискриміНАЦІЯ», Раду Поклітару в центрі. (Фото надане «Київ Модерн-балетом».)

Проблематику явищ дискримінації та толерантності, зневаги та взаєморозуміння, усвідомлення людиною своєї ідентичності, формування модерної спільноти людей, яку ми називаємо нацією, — досліджують постановники балету на одну дію «ДискриміНАЦІЯ» на музику Георга Генделя та Валентина Сильвестрова.

 

Прем’єру академічного театру «Київ Модерн-балет» покажуть 21 жовтня на сцені Міжнародного центру культури і мистецтв.


«На перший погляд, дослідження такого комплексного поняття, як дискримінація, може здатися неочевидним вибором для головної теми великої танцювальної вистави, — коментує Раду Поклітару, головний балетмейстер «Київ Модерн-балету», автор лібрето, хорео­граф-постановник прем’єрного твору. — Проте в основі всіх проявів дискримінації лежить свідоме або несвідоме бажання зробити життя іншої людини нестерпним, це квінтесенція емоційного придушення, приниження людської особистості. Танець же — передусім емоційний за своєю природою. Тому все яскраво-емоційне, нехай і з негативним забарвленням, у нашому житті є чудовим об’єктом для вивчення та роздумів шляхом створення хорео-режисерського тексту — тіла балетної вистави».


Балет «ДискриміНАЦІЯ» — це хореографічна фантазія, що складатиметься з низки, на перший погляд, жодним чином не пов’язаних одна з одною новел-притч, які нелінійно й максимально узагальнено розповідатимуть про різні види дискримінації. Поєднані неперервними рухами хореографії й внутрішнього життя, емоціями та розбіжностями людського суспільства, в якому, як крапля води, схований увесь Всесвіт та все Людство.

 

«У проєкті «ДискриміНАЦІЯ» прослідковуватиметься звернення до тематики індустріалізації як нової знаково-семантичної системи й тематики новітніх форм міської комунікації. Апологетика урбанізму не лише диктуватиме певне коло образів, тем чи сюжетів хореомалюнку, а й спонукає до інтенсивного пошуку нетрадиційних способів їх втілення, а відтак до кардинального оновлення всієї системи виразових засобів, що прослідковуватиметься не лише в сценографічному оформленні, а й в естетиці костюмів», — розповідає про особливості сценічного оформлення балету сценограф Олександр Білозуб.


За задумом художника костюмів Дмитра Куряти, одяг відображатиме космополітизм та урбанізацію сучасного світу в колориті костюмів у кольорах калейдоскопа великого міста — колір асфальту, бетону і цегли. 

 

Художник костюмів каже: «У формах і силуетах костюмів, які є алюзіями на архітектурні форми міст, відображатиметься так звана метафора зовнішньої оболонки, в яку ув’язнено живу душу. Структурність та геометрія міських будівель є основою ритмометричної побудови костюма».


Постановка реалізується за фінансової підтримки Українського культурного фонду.