Освітні втрати змушують: омбудсмен пропонує залишати учнів на другий рік
Один із способів подолання освітніх втрат, який передбачає надання учням додаткового року навчання в тому самому класі запропонувала освітній омбудсмен Надія Ліщик. >>
Людмила Таболіна з Харкова і Артур Пройдаков із Луганщини. (Фото з фейсбуку.)
Вчителі української мови Артур Пройдаков і Людмила Таболіна потрапили до списку 50 найкращих учителів планети за версією міжнародної премії Global Teacher Prize.
Цьогорічний рейтинг формувався з-понад 7 тисяч номінантів зі 130 країн. Організатори зазначають, що всі їхні фіналісти відстоюють права дитини й інклюзивність в освіті, безболісне інтегрування мігрантів у класи, креативні здібності та почуття впевненості.
Людмила Таболіна — з Харкова, наразі викладає в одному з київських ліцеїв. Вона є куратором Євроклубу. Проводила кампанії з підвищення обізнаності про епідемію ВІЛ/СНІДу в Україні та країнах ЄС, ініціативи проти булінгу, години пам’яті жертв Голокосту та уроки гендерного виховання.
Пані Людмила активно розміщує в мережі власні матеріали для уроків української мови та літератури. На початку повномасштабної війни, до того, як у Харкові відновили роботу громадського транспорту, під звуки вибухів і через численні блокпости чотири місяці ходила до своєї школи по 11 кілометрів.
«З першого дня війни її школу перетворили на притулок для мешканців сусідніх будинків, а 24 лютого вона сховала від ворога класні журнали, штампи, документи, особові справи дітей, працівників», — наголошують у Global Teacher Prize про Таболіну. На початку березня минулого року Людмила Таболіна відкрила для місцевих жителів пункт харчування.
«Україні молодій» вона розповіла про особливих людей у її житті, які й прищепили їй любов до рідної мови і, звісно, до вчителювання загалом. «Це була моя мама, яка теж, як і я, закінчила філологічний факультет Харківського національного університету імені Василя Каразіна. І моя вчителька української мови Надія Павлівна, яка дуже багато вклала в нас — таких зросійщених дітей на той час», — розповіла Людмила Таболіна.
Артур Пройдаков — учитель з Луганщини. Залюблений в українську мову, він із самого дитинства починає тихий протест проти зрусифікованого середовища — активно слухає українську музику, читає українські книжки.
«Любов до рідної мови у мені виплекала вчителька української мови та літератури в рідному місті Стаханов — Валентина Колодяжна. А вже згодом — Наталія Філоненко, викладачка літератури в університеті», — розповідає педагог.
Через початок російської агресії і масовий переїзд та переведення його студентів з коледжу, де викладав три роки, сам також переїздить на Сумщину, працює у звичайній школі.
Свою креативність «навчання — через гру» у цей і наступний часи втілює в онлайн-курсі «Розмовляй», курсі «Подкасти з української літератури» та курсі з української літератури для 11-класників у рамках проєкту «Всеукраїнська школа онлайн».
Валентина ОЛІЙНИК
Один із способів подолання освітніх втрат, який передбачає надання учням додаткового року навчання в тому самому класі запропонувала освітній омбудсмен Надія Ліщик. >>
У Міноборони України готують документи, аби звільнити генерал-лейтенанта Павла Ткачука з посади начальника львівської Національної академії сухопутних військ імені Петра Сагайдачного. >>
Після відставки з МЗС України колишній міністр закордонних справ Дмитро Кулеба влаштувався на нову роботу. >>
Для пошуку освітніх можливостей для ветеранів Міністерство освіти і науки України запустило нову платформу. >>
Значна частина вчителів шкіл (43%) В Україні визнають, що потребують удосконалення знання української мови задля роботи в школі. Водночас лише один педагог із 10 вдається до російської мови, якщо так йому легше пояснити учням матеріал. >>
Про 20 млн євро на підтримку освітньої реформи в Україні, а також 500 тисяч євро на реформи шкільного харчування, оголосив Міністр зовнішньої торгівлі та розвитку Фінляндії Вілле Тавіо. >>