У Почаївській лаврі виявили втрату значної частини ікон та прибудови
Московське попівство, яке тривалий час господарює у Свято-Успенській Почаївській лаврі на Тернопільщині, не надто переймається збереженням державного майна. >>
Українська мисткиня FI DO у Відні.
В Австрії відбувся Віденський тиждень дизайну (Vienna Design Week), в основній програмі якого вперше було представлено вироби українців. Роботи презентували в проєкті «Київські вібрації. Що має значення?».
Серед представлених у Kyiv vibes | What matters митців вирізняється художниця-самоучка FI DO.
Філологиня за фахом, але художниця у душі, через ґрунтовну самоосвіту, незупинне самовдосконалення знайшла свій особливий стиль живопису і життя. Творчість FI DO щира й тепла.
Кожна картина чи етюд — колористична поезія або поставангардна історія — вихоплена з життя. На початку повномасштабного вторгнення росії в Україну FI DO знайшла тимчасовий прихисток власне у Відні.
Українська художниця на Віденському тижні дизайну представила свої текстильні принти — незвичне поєднання метасимволів старовини та сучасної естетики.
«Мої текстильні принти натхненні керамікою Трипільської культури, — розповідає мисткиня. — Чому Трипілля? По-перше, це красиво. Естетика малюнків трипільців ужиткової кераміки, як на мене, вкрай актуальна. Вона рухлива, повільно динамічна, поєднує різні лінії: рівно наповнені, тонкі, масивні хвилясті, симетричні й асиметричні. По-друге, загалом є бажання у час великого випробування бути на рівні глибин — наших глибин, українських, проте спільних для багатьох протокультур».
FI DO змалечку пізнавала культуру й побут абсолютно різних регіонів: народилася у мальовничому закарпатському селищі Міжгір’я, шкільні роки провела у Криму; блискучу кар’єру побудувала та здобула ім’я як мисткиня у Києві.
А на півтора року через драматичні воєнні обставини в Україні доля закинула до серця Європи, в яке завжди мріяла потрапити, але, звичайно ж, за інших обставин.
Серед знакових імен для художниці чільне місце посідає Фріденсрайх Хундертвассер — австрійський художник-новатор, архітектор та дизайнер, відомий на весь світ своїми художніми роботами, дизайнерськими експериментами, оригінальними яскраво-кольорово-казковими спорудами та чітко окресленою екологічною громадською позицією.
Рівно за два тижні до повномасштабної російсько-української війни художниця у свій ювілейний рік здійснила давню мрію та приїхала до Відня безпосередньо познайомитися з творчістю австрійського генія.
Повертаючись до Києва за кілька днів до 24 лютого 2022 року, й гадки не мала, що вже за кілька тижнів знову приїде до Відня як шукачка прихистку.
«Уся моя філософія вимушеної еміграції вкладається у два слова — утримуватись і витримувати. Нічого не дається просто, але просто ніколи й не було. То навіть не треба звикати до чогось нового. Ідеї стоїцизму є, певно, дуже нам зрозумілі за усіх часів, бо інакше як би ми вижили? Впливай на те, на що можеш, і викинь з голови усе, що тобі не підвладне. А підвладні нам передусім наші думки. Сказати це простіше, ніж зробити, але я не припиняю спроб».
Мирослава МАКАРЕВИЧ
Московське попівство, яке тривалий час господарює у Свято-Успенській Почаївській лаврі на Тернопільщині, не надто переймається збереженням державного майна. >>
Дзвони у Львові – це не лише звуки міста, а і його душа. Це історія та традиції, що передаються від покоління до покоління. Мелодійні звуки сповіщають про найважливіші події в житті міста >>
Національний університет «Києво-Могилянська академія» повернув приміщення на Контрактовій площі у Подільському районі столиці завдяки втручанню ювенальних прокурорів Подільської окружної прокуратури Києва. >>
Комітет всесвітньої спадщини ЮНЕСКО вперше офіційно зафіксував, що рф є причиною загрози об’єктам культурної спадщини України. >>
Робочу групу, яка вирішуватиме, як відновити улюблений мешканцями столиці Житній ринок, нарешті створено в Києві. >>
Володимирові Рафєєнку судилося двічі пережити окупацію. >>