Рука допомоги: Польща надала Україні гелікоптери Мі-8 і Bell 412-HP, фото
У рамках допомоги Україна отримала від Польщі два гелікоптери Мі-8 та один Bell 412-HP. Раніше вони належали польському міністерству внутрішніх справ. >>
До кінця року Україна хоче побудувати першу європейську залізничну колію, яка з’єднає Варшаву та Львів.
Наступні ділянки будуватимуть уже в напрямку Києва, при цьому першу ділянку вже почали споруджувати: лінії проходитимуть від українського міста Рава-Руська до польського села Хребенне.
«Ми до кінця 2023 року продовжимо цю ділянку до Львова по наявній широкій колії. У майбутньому це створить можливість курсування прямих поїздів Варшава — Львів, без пересадок і змін шасі», — розповів ЗМІ директор офісу міжнародних проєктів Укрзалізниці Володимир Шемаєв, висловивши сподівання, що такі зміни дозволять розвантажити дороги та збільшити кількість поїздок потягами.
У планах також побудувати нові шляхи з Кракова до Львова через польське село Медики та від Дорогуська через Ягодин до Ковеля.
Хоча таким чином стандартна залізниця вийде лише на кілька десятків кілометрів углиб України, вона з’єднає європейську залізничну систему з важливими залізничними вузлами та пунктами перевалки вантажів.
«Ці ділянки для нас є найбільш актуальними, і ми не будемо зволікати з їх будівництвом. Ми завершуємо переговори з міжнародними фінансовими організаціями щодо коштів для цих інвестицій», — розповів Шемаєв.
Утім не все так просто. За словами члена правління ГО «Лінія102.юей» Віктора Гальчинського, ще 17 лютого 2023 року Укрзалізниця урочисто відкрила відбудовану «Лінію 102» — ділянку колії європейського стандарту Нижанковичі—Хирів—Старява—Смільниця, на яку витратили 40 млн злотих у Польщі та приблизно 500 млн гривень (за довоєнними розцінками).
За кілька місяців залізничні будівельники завдяки величезним внутрішнім інвестиціям і зусиллям відбудували колію, яка мала б створити зручне і швидке пасажирське сполучення з Польщею та вкрай потрібні додаткові можливості для транспортування через українсько-польський кордон вантажів.
«Але міжнародні поїзди на цьому маршруті, як і на відбудованій минулого року євроколії Рава-Руська—Гребенне, поїдуть ще не скоро», — сказав Гальчинський.
На його думку, проблема — у відсутності комунікації і порозуміння між залізничними відомствами обох країн. А серед невирішених завдань — будівництво міжнародних пунктів пропусків, обмежена пропускна можливість деяких ділянок колії через їх поганий технічний стан, відсутність нормативної бази для реалізації цих планів.
«Вирішити ці проблеми буде не менш складно, ніж збудувати євроколії. Хоча б тому, що Міністерство інфраструктури Польщі не має коштів на облаштування залізничних пунктів пропуску на українсько-польському кордоні, про що чесно заявило 6 вересня 2022 року у відповідь на пропозицію залізничного перевізника «Полреджіо» запустити пасажирське сполучення колією 1435 мм за маршрутом Рава-Руська—Варшава», — зазначає Гальчинський.
У рамках допомоги Україна отримала від Польщі два гелікоптери Мі-8 та один Bell 412-HP. Раніше вони належали польському міністерству внутрішніх справ. >>
Шануючи традиції, в передріздвяні та новорічні дні, Національний банк випустив нову пам’ятну монету “Новорічна іграшка” - її презентував Голова НБУ Андрій Пишний. >>
Найближчими днями адміністрація президента США Джо Байдена оголосить про свій фінальний пакет військової допомоги — на $1,2 мільярда. >>
Систематично порушує права пацієнтів та дискримінує приватних медиків Міністерство охорони здоров’я, тим самим стимулюючи корупцію і хабарництво в медицині. >>
У Московській області рф на аеродромі "Остаф’єво" вибухнув військово-транспортний літак Ан-72, повідомляє Головне управління розвідки Міноборони. >>
Під варту відправили командира 211 понтонно-мостової бригади Сил підтримки ЗСУ Олега Побережнюка - його підозрюють у зловживанні службовим становищем. >>