Вінничани їздять півтора десятка років як у Швейцарії: черкащани запозичують досвід

08.03.2023
Вінничани їздять півтора десятка років як у Швейцарії: черкащани запозичують досвід

Делегація з Черкас їздила вивчати досвід роботи транспортної реформи Вінниці. (http://chmr.gov.ua/)

Делегація Черкаської міської ради побувала у Вінниці.

 

Їздили вивчати досвід роботи транспортної реформи, яка у сусідів стартувала у 2012 році й допомогла їм зберегти систему муніципального транспорту та розвинути її в одну з кращих в Україні.

 

Як зазначає перший заступник черкаського міського голови Сергій Тищенко, нині працюють над тим, щоб розвинути надійну систему пасажирських перевезень.

 

І хоч в обласному центрі вже відбулися перші прогресивні зміни у цій сфері, в сусідів-вінничан є чого повчитися.
    

«Вінниця демонструє якісні та зручні пасажирські перевезення муніципальним громадським транспортом. І хоча транспортна реформа — це важкий і тривалий процес, який потребує комплексної підготовки, ми хотіли зміцнити ділові стосунки між містами, ознайомитися з їхнім досвідом та використати в себе», — наголошує посадовець.
    

Як розповідає директор департаменту транспорту та міської мобільності Андрій Сорокін, реформу транспортної системи у Вінниці розпочали, аби зменшити на маршрутах кількість приватних автобусів, які курсували «хаотично» та диктували владі свої умови.

 

Для прикладу, ще в 2007 році отримали 116 цюріхських трамваїв зі Швейцарії у межах укладеного меморандуму. Паралельно у Вінниці закуповували за кредитні кошти нові вітчизняні тролейбуси й автобуси.
    

 

«Відтоді кількість приватних автобусів зменшилася практично удвічі. Натомість вдалося розвинути мережу муніципального транспорту. Відповідно збільшилася і кількість платних пасажирів, які користуються комунальним транспортом», — пояснює пан Андрій.
    

Він каже, що у Вінниці організовано й систему контролю за роботою транспорту, зокрема й приватного, це відділ оперативного реагування «Цілодобова варта», центральна диспетчерська служба, ревізори з безпеки руху, диспетчери кінцевих пунктів.

 

Також у громадському транспорті з 2019 року відсутній розрахунок готівкою. Тоді з допомогою Європейського банку реконструкції та розвитку запровадили електронну оплату за проїзд — можна оплатити муніципальною карткою вінничанина, банківською карткою, через QR-код або ж придбати разовий квиток.