У Києві презентували дизайнерську колекцію трикотажного одягу з елементами творчості художниці Марії Примаченко.
Таке об’єднання моди та мистецтва має на меті привернути увагу до української культури, яка потерпає від рашистської навали, і вкотре нагадати, що Україна живе і творить завдяки ЗСУ і всім захисникам.
Тригером для створення капсульної колекції 91lab, натхненної творчістю Марії Примаченко, стало руйнування російськими військами Іванківського історико-краєзнавчого музею, в якому зберігалися роботи видатної української художниці ХХ століття.
«У ці дні в мені вирував внутрішній протест: загарбники не мають права чіпати ні наших людей, ні нашу історію: те, що наше, не належить більше нікому. І мені захотілося зробити колекцію за творами Марії Примаченко, щоб продовжити, посилити, проявити і прокричати: не чіпайте, це наше», — розповідає про народження ідеї дизайнерка Альона Пікуль.
На початку березня дизайнерка зробила перші ескізи колекції. Після знайомства з правнучкою художниці, засновницею Благодійного фонду «Творча спадщина родини Марії Примаченко» Анастасією Примаченко ескізи трохи скоригували: для колекції взяли не лише найвідоміші твори Марії Овксентіївни, такі як «Звір», «Опудало» (цього року картина представлена в кураторській виставці «Молоко снів» 59-ї Венеційської бієнале сучасного мистецтва), а й роботи з родинної колекції, які раніше не експонувалися — аби показати різні грані творчості великої наївістки.
Модель Аліна Гончарук.
Твори Марії Примаченко ми впізнаємо завдяки яскравим кольорам, авторським декоративним елементам, химерним звірам і птахам.
Через те, що дизайнерка бренду Альона Пікуль хотіла задіяти в колекції якомога більше зображень, а також показати написи Марії Овксентіївни на звороті картин, з’явилася ідея поєднати героїв кількох робіт і написи до них на одному полотні — ніби створити Маріїн скетчбук.
А ще дизайнерка перевела їх із кольорового живопису в чорно-білу графіку. Білі та чорні худі й кардигани — фронтмени цієї колекції.
Уперше бренд поекспериментував з новою для себе, але старою українською технологією — вибійкою.
Футболки в капсулі виконані не промисловим способом принтування, а крафтовим — за допомогою спеціальної дерев’яної форми, зробленої народним майстром з Полтави Володимиром Маркар’яном, олійних фарб і методу ручного відтиску.
Ця технологія підкреслює як унікальність кожного художнього твору Марії Примаченко, так і унікальність кожного виробу з капсульної колекції, яка, натхненна творами Марії Примаченко, складається з об’ємних комфортних речей: кардиган, худі, сукня, пальто.
До аксесуарної лінійки колекції входять хустки, балаклави, розібрані жилети з капюшоном, шарфи-палантини і навіть шкарпетки.
Частину прибутку від продажу колекції бренд перераховуватиме на будівництво артрезиденції і музею Марії Примаченко в її рідному селі Болотня на Київщині.
Інф. «УМ»