Допомагати економіці — це не зрада: українці знову пішли до ресторанів і косметологів

23.06.2022
Допомагати економіці — це не зрада: українці знову пішли до ресторанів і косметологів

Переможний манікюр. (Фото з сайту prostolady.com.ua.)

Обсяги оплат у кафе та ресторанах за допомогою платіжних карток зросли у травні порівняно з квітнем на 54% (до 2,3 млрд грн) — повідомив ПриватБанк. Це надихає. І ось чому.
    

Після першого місяця війни навіть у відносно спокійних західних регіонах країни похід у перукарню чи кафе багатьма українцями сприймався мало не як відверто непатріотична поведінка.

 

Та й оптимальна стратегія для воєнного часу — економити практично на всьому — домінувала серед українців. Але парадокс сучасної економіки полягає в тому, що, аби уникнути кризи, викликаної скороченням споживання, нам потрібно витрачати більше коштів.
    

Економіка — це не лише робота великих заводів, це маленькі сервіси та малий бізнес.

 

«Навіть якщо під час війни ви йдете у кіно чи ресторан тощо — ви допомагаєте економіці та допомагаєте перемагати. Людина, яка сидить у ресторані, дає робочі місця багатьом іншим», — переконує економічний експерт Сергій Фурса.
    

У червні змінились як показники споживчого ринку так, відповідно, і показники економіки. Український бізнес показав неабияку живучість: незважаючи на те, що 17% вітчизняного бізнесу ликвідовано через воєнні дії, а третина всіх підприємців тимчасово припинили роботу, з початку війни щотижня реєструється 4 тисячі нових ФОП.

 

Саме малий бізнес та підприємці найбільшими темпами відновлюють товарообіг (порівняно з квітнем — на 20%).
    

Фахівці зазначають, що споживчий ринок оживає переважно за рахунок малого та середнього бізнесу в тих регіонах, де не велися бойові дії. Жінки пішли робити манікюр та стрижки — і це вже нікого не обурює. Відкрилися квіткові крамниці. Запрацювали маленькі ательє і кабінети косметології.

 

А на заході України ресторанний, готельний та ріелторський бізнеси отримують настільки явні надприбутки, що навіть з’явилися ідеї збільшити там податкове навантаження. Дія відверто непопулярна, але вкрай необхідна нині. Утім її можна реалізувати, якщо держава допоможе підприємцям отримати іноземні інвестиції.
    

Відновлення споживчого ринку нерівномірне. За даними того ж таки ПриватБанку, половина всіх оплат за допомогою карток — це придбання продуктів харчування (при цьому тут теж простежується зростання за мі­сяць на 12,6% — до 21,3 млрд грн).

 

Спостерігається також значне збільшення покупок у магазинах техніки та електроніки (на 41% — до 2,9 млрд грн), мережах АЗС (на 27% — до 1,23 млрд грн). При цьому безготівкова форма сплати на споживчому ринку сьогодні переважає. У найбільших торгових мережах кількість транзакцій із використанням карток за місяць збільшилася на 16,5%.
    

Важливими є не тільки економічні показники, відновлені робочі місця та надходження до бюджету країни. Користування звичними сервісами — це повернення до мирного життя.

 

Центр косметології «КосМед» у місті Буча лише тиждень як відкрився в тестовому режимі в певні дні.

 

Директорка Тетяна Строкач розповідає: «Ми відчули відкладений попит на послуги і відпрацювали тиждень гарно, як до війни. Як змінився попит? Запитують наші популярні комплекси одноментно, декілька процедур в один день. Тобто жінки приїздять на короткий проміжок часу і хочуть швидкий результат, тому що у багатьох обличчя постраждало від тривалого стресу».
    

Новий старий бізнес шукає нові форми та нові пропозиції, варто подивитись, як змінились рецепти популярного кулінара Євгена Клопотенка — просто, досить дешево, але незмінно вишукано. Тож допомогаємо українській економіці!