Врученням нагород на острові Лідо у Венеції завершився найстаріший кінофестиваль світу.
78-ме щорічне свято кіно тривало 11 днів з дотриманням карантинних обмежень.
У суботу міжнародне журі на чолі з південнокорейським режисером Пон Джун Хо оголосило переможців кінофоруму.
Серед лауреатів переважали жінки, оскільки значна кількість стрічок конкурсної програми була присвячена жіночій тематиці.
Саме тому цей кінофорум кінокритики охрестили найбільш дивним за багато останніх років.
Головний приз — «Золотого лева» — отримала французька режисерка Одрі Діван за фільм «Подія». Картина порушує дражливе питання зi сфери прав жінок — про можливість переривання небажаної вагітності. 23-річна Анна, дипломниця-філолог, виявляється вагітною від випадкового коханця і прямує в подорож по колах пекла в пошуках виходу.
Дія відбувається в 1963 році, аборти у Франції заборонені, і перед дівчиною постає вибір: дотриматися закону й народити дитину, але тоді доведеться кинути університет, або зважитися на операцію і продовжити навчання.
Стрічка влучила в яблучко з огляду на нещодавно запроваджені заборони на аборти в Польщі та американському штаті Техас.
«Рука бога» італійського режисера Паоло Соррентіно отримала другу за значимістю нагороду — гран-прі. Автобіографічна картина, вибудувана на фундаменті з ностальгії, надзвичайно приємна і барвиста.
Хоча сучасне італійське кіно не може пишатися великими досягненнями, але, за неписаним правилом, країна-організатор фестивалю не повинна залишитися без нагороди. І Соррентіно тут якраз дуже до речі.
Спецприз фестивалю дістався іншій італійській стрічці «Діра» режисера Мікеланджело Фраммартіні. Чудова робота про зіткнення старого і нового, про красу цього світу і поєднання природних сил і стихії, які відбуваються на тлі археологічних розкопок.
Іспанська актриса Пенелопа Крус отримала Кубок Вольпі за головну роль у драмі Педро Альмодовара «Паралельні матері». Філіппінець Джон Арсілья названий кращим актором за роль у стрічці «На роботі. Зниклі 8». Приз за кращий сценарій дістався американці Меггі Джилленхол, що представила на фестивалі свою дебютну стрічку «Зникла донька».
До конкурсної програми Венеційського кінофестивалю потрапили три фільми, так чи інакше пов’язані з Україною, але нагороду отримала лише стрічка «Цензорка».
Її відзначили за найкращий сценарій у конкурсі «Горизонти» (Orrizonti) кінофестивалю, повідомляє українська служба Бі-Бі-Сі. Фільм «107 матерів/Цензорка» є спільним виробництвом України, Словаччини та Чехії.
Режисер словак Петер Керекес спочатку планував зняти документальний фільм, але долі жінок за ґратами так захопили його, що він вирішив переформатувати його в ігровий. Стрічка розповідає історію молодої жінки Лесі, яку засудили до ув’язнення.
Вона народила первістка і потрапила у світ, населений лише жінками: ув’язненими, медсестрами та наглядачками, дружинами та вдовами, дочками, сестрами, вагітними та матерями з дітьми.
Стрічку знімали влітку 2019 року в Одесі, у Чорноморській виправній колонії №74. В ній задіяні непрофесійні актори.
У цій же програмі за нагороди змагався ще один український фільм — «Носоріг» Олега Сенцова, а в основній конкурсній програмі був представлений фільм Валентина Васяновича «Відблиск».
Сенцов привітав стрічку «Цензорка» та додав, що «головні перемоги українського кіно ще попереду».