Фільми восьмого «Київського тижня критики» — про країну, яка не здається
Міжнародний фестиваль «Київський тиждень критики» — восьмий — традиційно у столиці відбувся в кінотеатрі «Жовтень». >>
Режисерка Жюлія Дюкорно разом з акторами стрічки «Титан».
Відшумів 74-й Каннський кінофестиваль — перший повноцінний від початку пандемії захід — з легендарною червоною доріжкою в Палаці фестивалів на знаменитій каннській набережній Круазет.
Його «Золоту пальмову гілку» журі під головуванням чорношкірого американського кінорежисера Спайка Лі вручило 37-річній французькій кінематографістці Жюлії Дюкорно за стрічку «Титан».
За всю історію фестивалю Дюкурно стала другою жінкою-режисеркою, яка удостоєна цієї нагороди — через 28 років після австралійки Джейн Кемпіон («Піаніно»).
Фільм «Титан» за жанром можна класифікувати як страшну казку жахів про дівчину, якій після автомобільної аварії в дитинстві вживлюють у голову титанову пластину, внаслідок чого вона стає серійною вбивцею.
Подорослішавши, героїня займається сексом з автомобілями, вагітніє від них, а чоловіків убиває заколкою для волосся. Подробиці кривавої драми «Титан» трималися в таємниці до прем’єри в Каннах. За словами режисерки Жюлії Дюкорно, жанр хоррору дозволяє на більш глибокому рівні вести розмову про страхи і бажання людей.
Сюжетна лінія «Титана» змішала в собі людей, роботів, пристрасть до автомобілів, насильство і пошуки зниклої дитини.
Дюкорно в 2016 році прославилася своїм дебютним фільмом жахів з елементами канібалізму «Сире», а «Титан» став іще більш шокуючим: повідомляли, що на показі фільму в Каннах десяткам глядачів стало зле. Проте глядачі зустріли рішення журі присудити головний приз цій суперечливій стрічці гучними оплесками.
Нагорода за кращу режисуру дісталася французу Леосу Караксу. Його мюзикл «Аннетт» про подружню пару стендап-коміка (Адам Драйвер) і оперної співачки (Маріон Котіяр) відкривав програму фестивалю і вважався одним з основних претендентів на головний приз. А музику до фільму написали брати Рассел і Рон Мейл iз популярного в 1980-ті роки гурту Sparks. Вони й отримали приз замість відсутнього на події режисера.
Другий за значенням приз головного конкурсу, Гран-прі, поділили два фільми — «Герой» іранського каннського ветерана Асагара Фархаді і «Купе номер шість» фінського режисера Юхо Куосманена. Останній у своїй картині розповідає історію фінської студентки, яка їде на поїзді з Москви до Мурманська в купе, де її сусідом виявляється російський шахтар (Юра Борисов).
Кращою акторкою фестивалю була названа Ренате Рейнсве, яка зіграла у фільмі «Найгірша людина в світі» норвежця Йоакима Трієра. Стрічка розповідає про 30-річну жінку в кризовий період її життя.
Приз за кращу чоловічу роль був відданий американцю Калебу Лендрі Джонсу, виконавцю головної ролі в австралійській драмі «Нітрам» (про масове вбивство в австралійському Порт-Артурі в 1996 г.).
Нагороду журі поділили два фільми — «Коліно Ахед» ізраїльського режисера Надава Лапіда (в назву винесено ім’я палестинської активістки Ахед Тамімі, яка потрапила до в’язниці після побиття ізраїльських солдатів; користувач у соцмережах запропонував тоді прострелити їй коліно) і «Пам’ять» режисера з Таїланду Апічатпонга Вірасетакула (з Тільдою Свінтон у головній ролі, героїня якої втрачає пам’ять). Тайський режисер уже отримував у 2010 році «Золоту пальмову гілку» за картину «Дядечко Бунмі, що згадує свої минулі життя».
Приз за найкращий сценарій дістався картині «Сядь за кермо моєї машини» (Drive My Car, за назвою пісні «Бітлз») японського режисера Рюсуке Хамагуті, знятій за оповіданням Харукі Муракамі.
Почесну «Золоту пальмову гілку» за внесок у кінематограф отримала 58-річна американська акторка і режисерка Джоді Фостер.
Спеціальна «Золота пальмова гілка» була вручена Марко Белоккіо, 81-річному метру італійського кіно, за «унікальну творчість, яка дала сучасному кінематографу силу і свободу».
Говорили цього разу в Канні й про Україну. Сергій Лозниця — 56-річний український кінорежисер та сценарист білоруського походження, який iз 2001 року разом із родиною мешкає та працює в Німеччині, отримав у суботу в Канні приз «Золоте око» за кращий документальний фільм. Ідеться про стрічку «Бабин Яр. Контекст».
Цей приз був заснований у 2015 р. французькою спілкою авторських прав La Scam і присуджується незалежно від каннського журі.
Сам Сергій Лозниця так відреагував на нагороду: «Сподіваюся, що ця нагорода допоможе фільму досягти більш широкої аудиторії по всьому світу. І, звичайно, я сподіваюся, що цей фільм буде показаний в Україні і стане предметом змістовної розмови».
Всесвітня прем’єра документального фільму «Бабин Яр. Контекст» відбулася на Каннському кінофестивалі 11 липня в програмі «Спеціальний показ». Українці зможуть його побачити восени — в рамках заходів, присвячених 80-м роковинам трагедії Бабиного Яру.
Документальна стрічка зроблена на замовлення Меморіального центру Голокосту «Бабин Яр». Як зазначають її автори, вона ґрунтується на архівних матеріалах і розповідає про події, які призвели до вбивства 33 тис. 771 єврея в окупованому нацистами Києві у вересні 1941 року.
Міжнародний фестиваль «Київський тиждень критики» — восьмий — традиційно у столиці відбувся в кінотеатрі «Жовтень». >>
У Києві до 3 листопада проходить 9-денний легендарний Київський міжнародний кінофестиваль «Молодість», історія якого почалася в 1970 році. >>
Фентезійних творів нині з’являється стільки, що встежити за всіма майже нереально. >>
В Україні 29 жовтня - день пам'яті Павла Глазового, улюбленого багатьма поколіннями відомого українського поета-гумориста і сатирика, лауреата премії імені Остапа Вишні, першого лауреата премії імені Петра Сагайдачного (1922-2004). >>
Спеціально для читачів газети «Україна молода» кореспондент видання поспілкувався з Оленою Голубєвою – продюсеркою анімації, керівником анімаційної студії "Червоний собака", виконавчою директоркою Української анімаційної Асоціації (УАнімА). >>
У Національному центрі народної культури "Музей Івана Гончара" презентували архів української селянської культури "Великі трансформації". >>