Тривале й безапеляційне домінування «Мерседеса» у «Формулі-1» дозволило його пілоту Льюїсу Хемілтону стати семиразовим чемпіоном світу й наздогнати за кількістю чемпіонських трофеїв легендарного Міхаеля Шумахера.
Здавалося, ще рік — і британець легко перевершить унікальне досягнення «Червоного барона» та стане найтитулованішим гонщиком усіх часів та народів.
Утім переписувати історію Хемілтону випало на рубежі епох, коли в «королівських» перегонах ввели ліміти на командні бюджети, котрі автоматично обмежили силу та потенціал «Мерседеса».
За таких обставин боліди із «срібними зірками» їдуть уже не настільки швидко, аби їхні конкуренти виглядали простими статистами.
Попри те, що в нинішньому чемпіонаті світу Хемілтон виграв три з чотирьох стартових гонок, його перевага над конкурентами з «Ред булла» не виглядала абсолютною.
Намацавши слабкі місця «мерсівського» боліда, лідер «биків» Макс Ферстаппен пішов в атаку.
Пропустивши одного разу на верхню сходинку п’єдесталу свого напарника по команді Серхіо Переса, голландець здобув чотири перемоги на п’яти наступних етапах. Як результат, його перевага в чемпіонській гонці зросла до 32 очок.
На домашньому Гран-прі Великої Британії Хемілтон мусив дати супернику бій. Експериментальний формат проведення гоночного «уїк-енду», коли для визначення місць на стартовій решітці недільної гонки замість класичної кваліфікації проводили спринтерську гонку, лише додав британському етапу колориту та емоцій.
Поразка ж у суботньому спринті Ферстаппену зробила титулованого господаря траси тільки злішим. Агресія, котру Хемілтон акумулював у собі перед недільною гонкою, швидко вилилася на трасу.
Намагаючись відібрати у конкурента одразу після старту перегонів лідерську позицію, семиразовий чемпіон спровокував виліт Макса з траси.
Вийшло, що вже на перших кілометрах дистанції Хемілтон залишився без свого головного опонента. Утім отриманий за колізію десятисекундний штраф віддалив його і від перемоги в гонці.
Однак попереду в нього було 300 кілометрів рідної траси й більше 100 тисяч палких шанувальників на трибунах автодрому.
Як ніхто інший, Льюїс знає Сільверстоун, а за відсутності в пелотоні потужних візаві (другий пілот «Ред булла» пізніше також залишив перегони) вийти в лідери домашньої гонки виявилося не критично тяжко.
Хоча пробиватися з п’ятої на першу позицію йому довелося практично половину перегонів.
«Я пишаюся зусиллями всіх працівників нашої команди. Ми знаємо, що в суперника, як і раніше, є перевага, тому будемо й надалі працювати на максимумі можливостей», — сказав переможець британського Гран-прі.
При цьому Ферстаппен поведінку Хемілтона на трасі назвав неспортивною, а 10 секунд штрафу — недостатнім покаранням суперника за небезпечний маневр, через який на швидкості понад 200 км/год він вилетів iз траси й урізався у гумовий відбійник.
Зрозуміло, що нідерландець неабияк засмучений, утім обіцяє рухатися лише вперед і не зациклюватися на неприємному інциденті.
Водночас після восьмої в кар’єрі звитяги на Сільверстоуні та порожнього доробку Ферстаппена Хемілтон скоротив відставання від нього в заліку пілотів до восьми очок.
Іще меншою — лише чотири пункти — тепер є перевага «Ред булла» над «Мерседесом» у Кубку конструкторів. Попереду ж на пілотів «Ф-1» чекають іще 12 етапів.
Тож вочевидь уся боротьба — попереду.