Популярні серед киян та гостей міста швидкісні трамваї №1 та №3 на Борщагівку наразі не курсують, адже лінія закрита на все літо через капітальний ремонт трамвайної частини шляхопроводу — їх тимчасово замінили, запустивши автобусні маршрути.
Утім ці кількамісячні незручності ніщо в порівнянні з сюрпризом, який несподівано піднесла міська влада столичним мешканцям.
Цими днями Київрада підтримала проєкт «Київська міська мобільність», який включає продовження Борщагівської лінії швидкісного трамвая до станції метро «Палац спорту»: за таке рішення проголосували 67 з 120 депутатів.
Згідно з проєктом, планують добудувати 3,5 кілометра трамвайної лінії вулицями Жилянська та Саксаганського.
Крім продовження трамвая, проєкт також передбачає реконструкцію Привокзальної площі. Щоправда, деталі поки що не розповідають.
Проєкт «Київська міська мобільність» можуть реалізувати завдяки кредиту в 38 мільйонів доларів від Міжнародного банку реконструкції та розвитку.
Третина суми піде на продовження лінії метро через Подільсько-Воскресенський міст, ще 16 мільйонів доларів підуть на будівництво трамвайної лінії в центр.
Зауважимо, що лінія швидкісного трамвая №1 спочатку поєднувала Борщагівку з Палацом спорту, проте в 2005 році її прибрали, зробивши вулиці Жилянську і Саксаганського односторонніми.
Мером Києва в той момент був Олександр Омельченко. У часи його головування у столиці також прибрали трамвайну лінію на мосту Патона, що викликало чимало обурення в киян.
Нагадаємо, що Київський швидкісний трамвай — мережа, що складається з двох ліній, якими курсують п’ять маршрутів.
Перша лінія сполучає залізничний вокзал і житловий масив Борщагівка (правий берег Дніпра), а друга — станцію міської електрички Троєщина-2 з житловим масивом Вигурівщина-Троєщина (лівий берег Дніпра).
Стала до ладу в Києві перша в Радянському Союзі лінія швидкісного трамвая 30 грудня 1978 року: її побудували за ініціативою Володимира Веклича та Василя Дяконова.