«Жіноча вірність — немов міфічний фенікс, якого ніхто не бачив», — стверджує один із героїв комедійної опери Моцарта «Так чинять всі жінки» (Cosi fan tutte) дон Альфонсо.
Її незвичайне концертно-сценічне виконання, заявляють, єдине — прем’єру сучасної режисерської постановки днями мали змогу подивитися глядачі у Київській опері на Подолі, столичному академічному театрі опери і балету для дітей та юнацтва.
Сучасна опера уже останніх кілька десятиліть у світі — це часто не обтяжені громіздкими декораціями постановки із завжди оновленим наповненням і навіть новими смислами класичного сюжету, у яких артисти в однаковій мірі проявляють професіоналізм вокального виконання та драматичних акторів.
Тож від початку написану в жанрі opera buffa — легкої комедії, невелику за обсягом «Так чинять всі жінки» режисер Віталій Пальчиков, головний режисер Київської опери, переносить у час, коли на відпочинку молоді люди — у шортах смажать шашлики, а їхні дами серця ходять у сукнях та кросівках.
Утім співають усі якнайкраще оперними голосами у супроводі оркестрантів, які — понад 40 музикантів «Київських солістів» — на сцені за вокалістами. І в якийсь момент диригент Сергій Голубничий підходить до мангалу, з якого раптово повалив «дим» — і тимчасово помилково замість свого робочого інструмента бере у руки шампур.
Відразу акцентуємо, що все це (а ще вихиляси при залицянні, спринцівки у руках псевдо-медика і т.д.) не справляє вульгарного враження. Постановники й виконавці уміло не переходять межу іронії чи й сарказму.
За сюжетом, троє головних героїв: Феррандо (ліричний тенор Олексій Пальчиков), Гульєльмо (баритон Андрій Бондаренко) та Дон Альфонсо (бас Тарас Бережанський) на пікніку вирішили випробувати на міцність почуття коханих перших двох молодих людей.
Дон Альфонсо переконаний тим часом, що жіноча вірність, якою хизуються його друзі, — оманлива. Він намагається довести, що сестри Фйорділіджі (сопрано Ксенія Бахрітдінова-Кравчук та меццо-сопрано Анастасія Поліщук) не такі вже й однолюбки.
За подальшою легендою, юнаків-наречених призвали до армії, а насправді вони до невпізнання перевдягаються, щоб у нових образах залицятися до своїх же коханих. А Альфонсо тим часом підкуповує служницю Деспіну, щоб довести мінливість уподобань дівчат. Довели, навіть підписавши фейкові шлюбні контракти з самозванцями-лицедіями. Утім дівчатам усе пробачили.
Київська опера на Подолі упевнено займає місце новаторських у своєму сегменті постановок і проєктів: як-то сучасні інтерпретації класики чи україномовний контент. Театр запрошує відомих виконавців, скажімо, того ж Олексія Пальчикова, який співав у Паризький опері, є резидентом Гамбурзької опери.
Одночасно відшуковує і вирощує власних нових зірочок. Такою стає, наприклад, виконавиця партії Деспіни у «Так чинять всі жінки» — Дар’я Миколенко, яка зовсім недавно співала головну жіночу партію у прем’єрі україномовної опери «Ромео і Джульєтта».
Незважаючи на карантинні обмеження, загалом для Київської опери на Подолі 39-й сезон, який завершується, став досить успішним для становлення й формування виразності.