Як відомо, з 1 березня, згідно з офіційною версією, роботу ТОВ «Полтавагаз збут» було заблоковано через невиконання вимог Кодексу газотранспортної системи, а саме — через відсутність ресурсу природного газу.
Відповідно, аби не лишити 349 тисяч споживачів Полтавщини, які купували природний газ у збутової компанії, без блакитного палива, держава їх тимчасово підстрахувала, перевівши на обслуговування постачальником «останньої надії» — ТОВ «ГК «Нафтогаз України».
Таким чином, у березні полтавці автоматично одержували газ від згаданої газопостачальної компанії. Отримавши ж поштою бланк рахунка за використане блакитне паливо та ще й на додачу з бланком заяви-приєднання до умов договору постачання природного газу побутовим споживачам ТОВ «ГК «Нафтогаз України», наші читачі геть розгубилися.
Звичайно ж, у такому разі вони дружно телефонують до редакції, аби їм надали якісь роз’яснення. Ми ж, у свою чергу, звернулися по роз’яснення до директора ТОВ «Полтавагаз збут» Григорія Перерви.
Насамперед хотілося почути з перших вуст, чому компанія, яка з 2015 року безперебійно забезпечувала своїх споживачів необхідними обсягами природного газу, раптом стала не в змозі це робити.
— Як ви вже знаєте, Кабінет Міністрів України Постановою від 18 січня цього року запровадив у лютому—березні граничну ціну на природний газ для побутових споживачів у розмірі 6,99 гривні за кубічний метр. Штучне корегування державою відпускної вартості блакитного палива без будь-яких компенсаторних механізмів миттєво позначилося на всіх збутових компаніях. Адже постачальники газу в Україні закуповували його за ринковими цінами, значно вищими за встановлену Кабміном межу. Внаслідок подібних неконкурентних дій ТОВ «Полтавагаз збут» отримало значні фінансові втрати, — пояснив Григорій Степанович.
— До того ж відпуск блакитного палива оптовим продавцем — ТОВ «ГК «Нафтогаз Трейдінг», з яким ТОВ «Полтавагаз збут» мало річний контракт на постачання газу в необхідних для наших споживачів обсягах, було зірвано через безпідставну відмову нашого партнера виконувати договірні умови. Таким чином, означена причина, а також недостатність власних фінансових ресурсів для придбання природного газу й призвели до неможливості здійснювати постачання блакитного палива побутовим споживачам у березні.
— Отже, за спожитий природний газ у березні споживачі мають заплатити постачальнику «останньої надії», скориставшись бланком квитанції, надісланої ГК «Нафтогаз України» поштою? А чи будуть зараховані кошти в разі, якщо споживач «за інерцією» сплатив їх ТОВ «Полтавагаз збут»?
— Я б рекомендував усім споживачам, які опинилися в такій ситуації й вимушено скористалися послугами постачальника «останньої надії», провести оплату згідно з рахунком, де був би вказаний фактичний обсяг спожитого газу. Тобто постачальник «останньої надії» має направити рахунок за фактично спожите блакитне паливо, а не якийсь віртуальний. Наша компанія весь час працює у правовому полі. Тож у разі, якщо абонент за березень перерахував кошти на рахунок ТОВ «Полтавагаз збут», вони будуть зараховані як авансовий платіж, — конкретизував Григорій Перерва.
Зрозуміло, обслуговування споживачів постачальником «останньої надії» — це тимчасовий механізм, скористатися яким можна не більше 60 днів.
За цей час споживачі, які раптово втратили постачальника, мають визначитися з обранням газопостачальної компанії та приєднатися до неї.
Так, якщо полтавець побажає стати клієнтом ТОВ «ГК «Нафтогаз України», він має в будь-який зручний для нього спосіб подати заяву-приєднання до умов договору на постачання природного газу цією компанією з певним переліком документів. Борючись за нових клієнтів, ГК «Нафтогаз України» оголосила навіть про розіграш призів — 10 тисяч кубів газу та iPhone 12.
Тим часом і ТОВ «Полтавагаз збут» заявило про те, що з 1 квітня, враховуючи численні побажання своїх абонентів (адже сервіс місцевої компанії зручний — вона має абонвідділи за місцем проживання полтавців, куди за потреби можна звернутися й вирішити всі нагальні питання), відновлює постачання природного газу на взаємовигідних умовах.
Відтак за бажання всі знову можуть стати клієнтами ТОВ «Полтавагаз збут». У компанії розраховують на подальшу співпрацю з більшою частиною постійних споживачів своїх послуг.
— Уже повернулися понад третина наших абонентів, — констатує Григорій Степанович.
— Процедура укладення договору спрощена. Власникам об’єкта газопостачання необхідно лише підписати заяву-приєднання до умов договору на постачання природного газу побутовим споживачам, що направлена від ТОВ «Полтавагаз збут», а в разі зміни адреси чи персональних даних уточнити їх — і в найкоротший термін надіслати підписану заяву на адресу абонентського відділу за місцем проживання.
Звичайно, є люди, які полюбляють приходити до абонвідділу, аби все з’ясувати на місці, але у зв’язку з посиленням карантинних вимог ми обмежили прийом відвідувачів. Тож раджу скористатися скриньками, що розміщені як у наших абонентських відділах (доступ до них відкритий), так і у відділеннях АТ «Полтава-Банк».
Можна й самостійно роздрукувати бланк заяви-приєднання до умов договору на постачання природного газу побутовим споживачам з «Особистого кабінету споживача» або з сайта товариства (знайти її можна в розділі «Споживачам»), заповнити, підписати її й відправити на нашу електронну адресу. Із більш детальною інформацією можна ознайомитися на офіційному сайті ТОВ «Полтавагаз збут». Отож вибір за вами. Принагідно хочу зазначити, що ми постараємося й надалі добросовісно виконувати свої обов’язки перед абонентами.
До речі, наразі ціна на природний газ як у ТОВ «ГК «Нафтогаз України», так і в ТОВ «Полтавагаз збут» становить 6,99 гривні за кубічний метр. Після опалювального сезону вона почне змінюватися.