Слова рятували. Максиму Рильському й іншим митцям доводилося підлаштовуватися до вимог радянської системи
Відомо, що, аби врятуватися від сталінських репресій, Павло Тичина написав вірш «Партія веде». >>
Митці занепокоєні інформацією щодо можливого переведення Довженко-Центру в сферу управління Держкіно.
Знову склалася загрозлива ситуація навколо Національного центру Олександра Довженка – державного фільмофонду України, аудіовізуального архіву, що забезпечує збереження, дослідження, популяризацію та реставрацію національної кіноспадщини та є однією з найдинамічніших культурних інституцій країни з широким міжнародним представництвом у кіногалузі.
Колектив Довженко-Центру написав 15 березня відкритого листа з цього приводу прем’єр-міністру України Денису Шмигалю, міністру культури та інформаційної політики Олександру Ткаченку та заступнику керівника офісу президента України Юрію Костюку.
Митці занепокоєні інформацією щодо можливого переведення Довженко-Центру в сферу управління Держкіно; затримкою фінансування інституції, а також порушеннями проведення конкурсної процедури на посаду гендиректора центру.
Довженко-Центр є інституцією, яку не можна розглядати як індустріальну: його статутні завдання є значно ширшими, аніж сфера кіновиробництва, якою покликане опікуватися Держкіно, і лежать у сфері культурної спадщини, архівної та музейної справи.
На відміну від Міністерства культури та інформаційної політики України, в Держкіно немає досвіду та необхідних компетенцій з управління нерухомим майном, капітальними інвестиціями, музейним та архівним фондами.
Про ймовірне перепідпорядкування Центру йдеться на тлі того, що 18 березня в Івана Козленка, чинного гендиректора, закінчується п’ятирічний контракт.
А проведення конкурсу на цю посаду розпочалося з порушення законодавства: конкурсну процедуру було оголошено за два тижні до закінчення каденції, хоча за законом мали зробити це за два місяці.
Недотримання передбаченої законом процедури мінімалізує можливість оскарження результату конкурсу в судовому порядку, зменшує його легітимність і відтак може негативно вплинути на весь комплекс робочих процесів Довженко-Центру.
Окрім того, вже другий рік поспіль Довженко-Центр стикається з катастрофічною затримкою затвердження паспорта бюджетної програми. Станом на середину березня інституція знову опинилася на порозі неплатоспроможності та неможливості втілювати річний план заходів.
«Ми закликаємо відтермінувати проведення оголошеного конкурсу та продовжити контракт із чинним генеральним директором Іваном Козленком або призначити його виконуючим обов’язки до кінця 2021 року.
Це дозволить убезпечити національну інституцію від колапсу, завершити розпочаті важливі культурні проєкти з дотриманням зобов’язань перед міжнародними партнерами, комплексні інфраструктурні процеси, такі як створення простору медіатеки та власного камерного кінотеатру, реновацію фасаду, запуск публічних онлайн-сервісів та онлайн-колекцій кіноархіву», — сказано, зокрема, у зверненні.
Відомо, що, аби врятуватися від сталінських репресій, Павло Тичина написав вірш «Партія веде». >>
«Моя найстрашніша книжка», — сказала в інтерв’ю для «Суспільного» Марія Матіос про свій новий роман «Жінці можна довіряти» (К.: А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА, 2025). >>
У Київській опері відбулася прем’єра нового балету «Жізель». >>
Перша леді України Олена Зеленська взяла участь у підписанні меморандуму про впровадження українського аудіогіда в Музеї історії та культури Середньовіччя Клюні (Париж) та декларації щодо запровадження україномовних аудіогідів іще в 14 музеях, які входять до Paris Musées. >>
Знайдену у вересні в паризькому особняку картину фламандського живописця Пітера Пауля Рубенса «Христос на хресті», продали на аукціоні у Версалі за €2,3 мільйона. >>
28 листопада день пам'яті Миколи Бідняка - українського художника зі світовим ім'ям, живописця, графіка, іконописця (1930-2000). >>