Для людей, які поверхово знайомі з «Формулою -1», вона давно перетворилася на позбавлений iнтриги технічний вид спорту. У принципі, знайомство зі статистикою останніх років підтверджує це — з 1999 року команда «Феррарі» володіє Кубком конструкторів, а її перший пілот Міхаель Шумахер завжди лідер. Як тут не занудьгувати. Тому не дивно — така вже людська психологія, — що перед Гран-прі Японії німцеві з італійської «стайні» невдачі бажало багато «знавців» автоспорту. І хмари над Сузукою почали грізно ходити ще напередодні вирішального старту. У прямому й переносному розумінні. Шумі-старший після кваліфікації став 14-м — уперше з 1996 року, коли з'явився у червоному боліді. До речі, тоді Міхаель зробив сміливий крок, перейшов у необкатану команду, бо хотів довести, що перші два чемпіонських титули у 1994—95 рр. за «Бенеттон» він здобув не тому, що там була найпотужніша машина. Тепер Міхаелеві потрібне було не визнання таланту і не шостий титул (хоча хто ж відмовиться), а переконання у своїй здатності бути вищим від обставин. А їх за цю гонку сталося стільки, що вистачило б на весь сезон.
Нагадаємо, що в Сузуці Шумахеру треба було взяти лише одне очко, тобто потрапити у залікову «вісімку», і тоді фін з «Макларена» Кімі Райкконен вже не міг би стати чемпіоном, навіть вигравши 16-й етап. Щоправда, ймовірність цього зменшилася вже після кваліфікації, в якій Райкконен став восьмим. Звідти вилізти на першу позицію майже неймовірно, бо й інші учасники — не статисти.
І ось перегони стартували зі ще одним «феррарістом» на чолі — Баррікелло. Усе було спокійно доти, доки на арену не вийшла темна конячка господарів змагань — Такумо Сато, який замінив у команді «БАР» Жака Вільньова в останній момент. На шостому колі, коли Шумахер, вибираючись з другого ешелону, пішов на обгін японця, той загальмував, і німець пошкодив носовий спойлер. Можна сказати, грандові пощастило, адже все могло завершитися вибуттям визнаного чемпіона з боротьби. Проте недаремно кажуть, що «Феррарі» — це талант Шумахера-старшого плюс сильна команда. Пошкодження було відремонтовано за якихось 18,1 сек., враховуючи його серйозність.
Усе почало вимальовуватися на екваторі дистанції — володар трону наближався до «залікової» компанії, його партнер Барікелло після другого піт-стопу рухався першим, а фін, який ще не робив зупинки, — другим. Усе йшло за планом, коли перед завершенням перегонів спровокований Да Маттою Ральф Шумахер ледь не зіткнувся зі старшим братом. Але не зіткнувся, і Міхаель фінішував за планом. Він ушосте на коні. Інший завершив би кар'єру на мажорній ноті, але Шумі усміхається: «У мене контракт до 2006 року, і я ще насолоджуюся «королівськими перегонами». Можливо, історія побачить і десятиразового чемпіона?
Підсумковий загальний залік чемпіонату світу:
1. М. Шумахер (Німеччна) — 93
(це четверте поспіль, а загалом — шосте чемпіонство Міхаеля)
2. Райкконен (Фінляндія) — 91
3. Монтойя (Колумбія) — 82
4. Баррікелло (Бразилія) — 65
5. Р. Шумахер (Німеччина) — 58
6. Алонсо (Іспанія) — 55
7. Култхард (Велика Британія) — 51
8. Труллі (Італія) — 33
9-10. Баттон (Велика Британія) — 17
9-10. Уеббер (Австралія) — 17...
Підсумковий залік
у Кубку конструкторів:
1. «Феррарі» — 158
(«червоні» — кращі п'ятий
рік поспіль)
2. «Уїльямс» — 144
3. «Макларен» — 142
4. «Рено» — 88
5. «БАР» — 26
6. «Заубер» — 19
7. «Ягуар» — 18
8. «Тойота» — 16
9. «Джордан» — 13
10. «Мінарді» — 0
Результати Гран-прі Японії
(16-й етап чемпіонату світу).
Залікова вісімка:
1. Рубенс Баррікелло (Бразилія, «Феррарі») — 1:25.11,743
2. Кімі Райкконен (Фінляндія, «Макларен») — відставання 11,085
3. Девід Култхард (Велика Британія, «Макларен») — 11,614
4. Дженсон Баттон (Велика Британия, «БАР») — 33,106
5. Ярно Труллі (Італія, «Рено») — 34,269
6. Такумо Сато (Японія, «БАР») — 51,692
7. Крістіано Да Матта (Бразилія, «Тойота») — 56,794
8. Міхаель Шумахер (Німеччина, «Феррарі») — 59,487