Укроборонпром представив в Абу-Дабі військовий електромобіль-амфібію Storm

24.02.2021
Укроборонпром представив в Абу-Дабі військовий електромобіль-амфібію Storm

Перший у світі гібридний багатофункціональний броньований автомобіль Storm.

Українські зброярі не перестають вражати. Черговим дивом техніки, яку вони виготовили, став перший у світі гібридний багатофункціональний броньований автомобіль Storm, що працює на електродвигуні і здатний пересуватися не лише по землі, а й по воді.

 

Цю військову диво­машину представлено на виставці IDEX­2021 в Абу-­Дабі, яка щойно відкрилася в ОАЕ й проводиться раз на два роки.

 

За словами розробників, автомобіль викликав неабиякий інтерес на експозиції. У їхніх планах доопрацювати наявний зразок озброєння і провести тестування — автомобіль у подальшому, за задумом, повинен повністю занурюватися під воду.

 

А придумала й виготовила його команда під керівництвом конструктора, кандидата технічних наук України Олександра Кузнецова. Свою назву Storm електричний броньований автомобіль цілком виправдовує: він витримує хвилю до 1,5 м, на піску здатний розвивати швидкість до 140 км/год і працювати без зупинок від 18 до 36 годин.

 

А підзарядження електричного акумулятора в дорозі забезпечує дизельний генератор. Крім того, на машину ще буде встановлено додаткове обладнання, аби була можливість занурюватися під воду. І хоч наразі презентовано БМП на гусеничному ходу, проте у планах конструкторів — ще й колісна версія.

 

Щодо озброєння, то творці машини хочуть зробити її для противника достатньо «зубатою» — встановити кулемет, протитанкову систему, український протитанковий комплекс «Сармат» (грізний ракетний комплекс) виробництва КБ «Луч».

 

Основні цілі, які здатний виконувати «Шторм», це: перекидання десанту, підтримка берегової охорони, доставлення вантажу та забезпечення меддопомоги. Попит на такі машини великий, тому в планах — запускати серійне виробництво «Шторму».

 

«На автомобілі броня фінського виробництва. Амортизатори, що витримують навантаження 65 тонн, ми замовили в Австралії. Електробатарею за нашими кресленнями виготовили в Китаї на тому самому заводі, де виробляють акумулятори для Tesla. Компанія в Шарджі для нас виготовила на замовлення гумові гусениці, міцніші й зручніші в експлуатації, ніж наявні аналоги (вони мають модульну будову, що дозволяє здешевити їх експлуатаційну вартість до 70%)», — розповів Олександр Кузнецов.

 

Додамо, що прототип автомобіля почали розробляти в Києві два роки тому. Над ним працювала команда із шести осіб — автомеханіків, водіїв, слюсарів. Попередник був на гусеничному ходу з дизельним двигуном, але вже міг триматися на воді і пройшов успішні випробування на Дніпрі. Однак створити повноцінний зразок не було технічної та економічної можливості. Потім команда переїхала в ОАЕ. У партнерстві з оборонною компанією Streit Group українцям вдалося зібрати перший дослідний зразок за п’ять місяців. Реалізації проєкту допомогли сприятливі економічні умови, які в ОАЕ створено для бізнесу.

 

«Ми не змогли зробити все це в Києві. Нашу ідею в Україні сприймали як дивину. Не було підтримки і фінансів. Економічні та адміністративні умови в Еміратах набагато кращі. Ми швидко знайшли партнерів, які нас забезпечили приміщенням і технічною підтримкою, водночас абсолютно не втручалися у процес. Ми приїхали у вересні, протягом кількох днів зареєстрували компанію і почали працювати. Тут не потрібно платити жодних податків, навіть 5% ПДВ, тому що наше виробництво розташоване на території вільної економічної зони. Коли автомобіль відправили на виставку, співробітники митниці допомогли нам вирішити всі труднощі з оформленням документів. Нам узагалі тут дуже багато допомагали», — додав дизайнер та головний конструктор проєкту.