Лютий таки вирішив показати, де раки зимують, вдаривши морозами й засипавши снігом: зокрема, станом на ранок 10 лютого через шквальний вітер i налипання мокрого снігу в Україні залишалися знеструмленими 62 населенi пункти.
А з 11 лютого Україну накрив новий циклон, що призвело до значних опадів, температурних «гойдалок», штормового вітру та посилення морозів на більшості території країни.
Непереливки було й у столиці: лише за дві доби на початку тижня випало до сорока сантиметрів снігу, й, як запевнили синоптики, до вихідних у Києві триватимуть снігопади різної інтенсивності й очікується різке зниження температури.
У перші дні негоди сильний снігопад викликав транспортний колапс у столиці: багато тролейбусів і маршрутних автобусів були змушені змінити графік роботи або зовсім не вийшли на маршрут, затримувався й рух трамваїв.
Уранці затори утворилися на всіх мостах через Дніпро: Південному, Північному, Метро, Патона і Дарницькому. Особливо важко через це було виїхати жителям лівого берега. Але й на правому березі столиці ситуація була не кращою.
Комунальне підприємство «Київпастранс» у своєму екстреному повідомленні заявило: «Введено оперативний стан №4 на всі види громадського транспорту у зв’язку зі складними погодними умовами. Рух транспорту без дотримання графіка руху».
Звернувся до киян і міський голова Володимир Кличко, запевнивши, що дорожники, бригади комунальників iз ручного прибирання працюють у столиці в посиленому режимі.
Він зазначив, що напередодні вночі на вулицях Києва розчищав сніг майже весь комунальний транспорт — понад 440 одиниць, працювали 40 бригад iз ручного прибирання. Зранку кількість снігоприбиральної техніки збільшили до 470.
Також очільник столиці закликав водіїв не користуватись приватним транспортом. Додамо, що евакуатори вивезли десятки авто, які заважали дорожникам прибирати сніг, а до 11 лютого в місті було кардинально обмежено рух вантажівок (рух великогабаритного транспорту в межах Київської та Чернігівської областей на цей час також було обмежено).
Київські рятувальники облаштували на в’їздах до столиці пункти обігріву для водіїв, якими можуть скористатися всі, кому це необхідно. Крім того, на Дарницькому та Південному вокзалах встановили намети додаткових цілодобових пунктів обігріву.
Їх роботу забезпечили міські служби та інші громадські організації. Всього за останні кілька днів у ці пункти звернулося близько двох тисяч людей. Загалом стаціонарних пунктів обігріву в Києві понад 30, і працюють вони традиційно з 1 грудня по 31 березня.
Глибинною причиною постійних заторів i черг на громадський транспорт у Києві, які є постійними й у негоду лише посилюються, є недосконалість містобудівництва, а вже потім ідуть відсутність нормальних доріг, нестача транспорту, і т.д., переконаний начальниик «Інституту Генерального плану міста» Сергій Броневицький.
Як заявив чиновник, «...значна частина людей мешкає в спальних районах столиці, натомість основна частина місць праці розташована в центральній частині Києва.
Наслідком цього стала щоденна маятникова міграція, яка й перевантажує транспортну систему міста». Не останню роль зіграло й бездумне зведення численних нових ЖК на місці колишніх промислових центрів.