У Національній опереті України на «Сцені 77» презентували мелодраматичну комедію «Прем’єра. Бродвейська історія» режисера Олександра Білозуба, яка стала першою офлайн-постановкою театру у карантинний період. Постановка за п’єсою Джона Кромвелла «Прем’єра».
У центрі сюжету — реальна історія життя відомої зірки Бродвею 30-40-х років минулого століття Лоретти Тейлор. Актриса була улюбленицею провідного американського драматурга Тенессі Вільямса, вона зіграла у всіх його ранніх п’єсах, підкоривши драматурга в ролі Аманди у «Скляному звіринці».
У творі Джона Кромвелла героїню звати Фанні Елліс. Її доля дуже схожа на долі багатьох американських зірок. У зеніті слави вона почала надмірно вживати алкоголь і занапастила свою кар’єру. Особисте життя додавало «шрамів на душі».
Єдина підтримка — Хеккі — служниця, костюмер і багаторічна подруга Фанні. Після майже десятирічної паузи всіма забуту акторку заради сенсації запросили в один із театрів офф-Бродвею зіграти одну з її найуспішніших ролей молодості — Ірину Аркадіну у виставі «Чайка».
Повернення Фанні Елліс на сцену після великої перерви широко висвітлювалося в пресі. Втім американські продюсери вважали, що для справжньої сенсації необхідний скандал, а для цього гарні всі засоби: плітки, шантаж...
За пів години до прем’єри «Чайки» у гримерці акторки з’являється пляшка бренді від «палкого шанувальника». Чи піддасться Фанні спокусі, щоб погасити хвилювання перед виходом на сцену? Або ж вона самостійно поборе страх і зробить усе можливе, аби повернутися гідно на сцену як Жінка-Актриса після шаленого падіння? Про це глядачі дізнаються у виставі.
«Ми намагалися зробити комедію у цей несмішний час. Я дуже давно у професії, тому для мене завжди був цікавий зворотний бік теми мистецтва і театру. Це дуже великий пласт, там стільки історій… Досліджуються особливості професії, тема жінки, її віку, тема матері-актриси, тема успіху, слави… Там такий «букет» історій, і всі вони пов’язані з театром», — зазначає режисер-постановник, заслужений діяч мистецтв України Олександр Білозуб.
«Наша нова робота — це історія про театр і акторів, які борються зі своїми демонами, але врешті-решт виграє мистецтво.
Ця тема дуже актуальна, особливо тепер, коли вводиться «карантин вихідного дня». Актори, як і глядачі, «зголодніли» за сценою, тому налаштовані на роботу, і ми дуже хочемо радувати всіх мистецтвом», — наголосив генеральний директор-художній керівник театру Богдан Струтинський.
У мелодраматичній комедії «Прем’єра. Бродвейська історія» дві героїні та два акторські склади. Фанні Елліс грають народні артистки України Валентина Донченко-Бутковська та Ірина Лапіна, а Хеккі — заслужена артистка України Ірина Беспалова-Примак та Катерина Кобієва. За словами режисера Олександра Білозуба, він не визначав першого чи другого складу — всі однаково чудово грають, а, хто першим вийде до глядача — вирішували, кинувши монетку.
«Одержати таку роль у моєму віці — це велике щастя, адже роль дуже цікава. Мені здається, що ми з моєю героїнею Фанні Елліс схожі, тому що в мене, як і в неї, двоє дітей, ми одного віку, ми обидві присвятили життя театру. Вона ще була відомою зіркою кіно, пережила хвилі слави і падіння, щастя і гіркоти. Але це доля кожного артиста, де б він не жив, чи у Нью-Йорку, чи у Києві. Загалом, працювати над цією виставою було дуже приємно і бентежно водночас», — розповіла народна артистка України Валентина Донченко-Бутковська.
«Вдячна усій команді, яка працювала над виставою, а особливо прототипам — костюмерам, із яких я черпала образ своєї героїні. Я спостерігала за ними і по краплині збирала свій образ», — зазначає Катерина Кобієва.