Агровиробники можуть суттєво зменшити свої накладні витрати, використовуючи дешевші види транспортування своєї продукції.
Так, наприклад, річковий транспорт є альтернативним дешевшим видом транспортування, що може успішно розвантажити дороги, а його сезонність, активний період якої триває майже 9 місяців, суттєво не впливає на рентабельність.
«Річка може взяти на себе 20-30%, якщо розвивати річковий транспорт і водну логістику, додавати «зернопереправи». Завантаженість автодоріг безпосередньо поєднана з тим, що якийсь період залізниця не працює так, як треба, а річкові шляхи практично відсутні. У цивілізованому світі перевезення автотранспортом найдорожче. Річка — одна з найдешевших», — зазначив президент Центру аграрної логістики та інфраструктури Владислав Белах.
При цьому, за словами експерта, вантажовідправник керується винятково вартістю і швидкістю, тож якщо надати йому опцію внутрішнього водного транспорту, то частину вантажів він відправлятиме річкою.
Та, попри це, обсяги вантажоперевезення по Дніпру продовжують зменшуватися. У січні-серпні 2020 року перевезення по річці склали 6,14 млн тонн. Це на 10,8% нижче в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року, коли цей показник досягав 6,88 млн тонн.
За даними статистики, транспортування зернових знизилося на 28,3%: з 2,85 млн тонн до 2,04 млн тонн. Але перевезення будматеріалів та інших вантажів зросло на 0,7%: з 2,95 млн тонн до 2,97 млн тонн, металопродукції — на 3,5%: з 1,05 млн тонн до 1,09 млн тонн, а нафтопродуктів — на 28,3%: з 30,7 тис. тонн до 39,4 тис. тонн.
Без втручання держави у цей процес, лобіювання екологічніших та дешевших шляхів транспортування продукції перспективи розвитку вітчизняного АПК можуть залишитися нереалізованими.