Інший погляд: про воєнний альбом Андрія Котлярчука «Звільнена Київщина»
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
Програму з двох подвійних, одного потрійного і четверного клавесинних концертів Йоганна Себастьяна Баха підготували спільно українські та німецькі музиканти в рамках міжнародного проєкту «Бах єднає!» від Open Opera Ukraine. Вони прозвучать на онлайн-концерті 7 листопада.
Важлива складова проєкту — майстер-класи, організовані для студентів Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського. Кураторами з німецького боку стали професори історичного виконавства зі Штутгартської вищої школи музики Йорґ Халубек (клавесин), Крістін Буш (барокова скрипка) та Андерсон Фйореллі (барокова віолончель).
Проєкт задумувався ще до пандемії. Однак карантинні реалії змусили переформатувати його — зробити акцент на виконавських студіях й експериментувати, поєднуючи онлайн- та офлайн-коучінг.
Як показала практика весняного тотального локдауну, можливості онлайн-зв’язку далеко не універсальні і не завжди прийнятні саме для занять музикантів. У випадку з проєктом «Бах єднає!» це стосується студентів, які лише починають знайомство зі стилістикою барокового виконавства.
Надзвичайно важливу роль посередників між німецькими викладачами, які консультували онлайн, та українськими студентами виконали досвідчені, успішні музиканти, обізнані у тонкощах музики бароко.
Скрипалі Кирило Шарапов, Тетяна Андрієвська, віолончеліст Віктор Рекало опікувалися оркестрантами. Клавесиністки Ольга Шадріна Личак, Олена Жукова та їхнi учениці, Паола Прокопенко та Анна Кільчицька, — представниці різних поколінь, але всі прямо чи опосередковано пов’язані з однієї школою — класом клавесину Світлани Шабалтіної у Національній музичній академії.
«Музика Баха — абетка в освіті будь-якого музиканта, музика поза часом і поза конкуренцією, є найкращою основою для такої комунікації. Ми переконані, що карантин не повинен ставати на заваді сталому розвитку, можливостям спілкування та професійного зростання. Тому й зважилися на цей експеримент», — каже програмна директорка Open Opera Ukraine Анна Гадецька.
Концертна імпреза «Бах єднає!» пройде у Великій залі імені героя України Василя Сліпака Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського без публіки, що чи не для всіх учасників буде вперше.
«Сподіваюся, що все вдасться і ми отримаємо новий досвід i партнерів для подальших барокових ансамблевих проєктів», — коментує кураторка клавесиністок, доцентка НМАУ ім. П. І. Чайковського, в. о. завідувачки кафедри старовинної музики Ольга Шадріна-Личак, котра виступить у ролі солістки.
Українсько-німецький проєкт «Бах єднає!» здійснюється за підтримки партнерської програми «Культура для змін» Українського культурного фонду та програми «MEET UP! Німецько-українські зустрічі молоді» Фонду «Пам’ять, відповідальність та майбутнє» (EVZ).
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
Створену Кременецько-Почаївским державним історико-архітектурним заповідником за дорученням Міністерства культури та стратегічних комунікацій інвентаризаційну комісію - не допустили до роботи представники Свято-Успенської Почаївської лаври. >>
Список із 25 об’єктів світу, що потребують збереження оприлюднив Всесвітній фонд пам’яток (World Monuments Fund, WMF). Серед об'єктів, що увійшли до переліку на 2025 рік – столичний Будинок вчителя, турецьке місто Антак'я, історична міська структура Гази та Місяць. >>
«Я зрозумів, що мушу бути українофілом – це я зрозумів цілком свідомо. І от я жадібно ухопився за українство. Кожнісіньку вільну від «офіційних занять» часину я присвячував Україні. Перша ознака національності є мова – я й нею найперше заклопотався», - писав Агатангел Кримський. >>
Один з найвідоміших українських театральних режисерів — Давид Петросян — представив прем’єру на сцені Національного театру імені Марії Заньковецької у Львові. >>
Благодійний фонд «МХП-Громаді» та Український культурний фонд оголосили про запуск нового грантового конкурсу «Культура у фокусі громад» із фінансуванням від 500 тис. до 1 млн грн на культурні проєкти. >>