В Іспанії вже є більше десятка великих міст, у яких на дорогах тривалий час немає смертельних аварій.
У деяких з них остання дорожня трагедія сталася кілька років тому. Схоже, це пов’язано із введенням різких обмежень швидкості для транспортних засобів.
Обмеження руху для іспанських водіїв, запроваджені у зв’язку з посиленням епідемії коронавірусу, також впливають на зменшення кількості автомобілів на дорогах та смертельних автомобільних аварій, але вони не мають вирішального значення для кількості жертв ДТП, що падає рік у рік.
Коментатори загальнонаціонального радіо новин Cadena Ser зазначають, що зростання кількості великих міст в Іспанії, де трагедії зі смертельними наслідками трапляються лише епізодично, є саме наслідком введення різких обмежень швидкості.
За даними поліцейської статистики, найбезпечнішим для автомобілістів та пішоходів став Мостолес в агломерації Мадрид. За останні шість років у цьому місті з населенням 200 тисяч зареєстровано один смертельний випадок на дорогах.
Влада міста пояснює низький рівень трагічних дорожніх пригод численними пішохідними переходами в місті, універсальними світлофорами та обмеженнями швидкості.
Один смертельний випадок у середньому раз на п’ять років також зареєстровано у місті Сантьяго-де-Компостела, що на північному заході, яке є релігійним центром і до якого тягнуться прочани з усієї країни.
Місцева влада також заявляє, що запорукою успіху було обмеження швидкості руху. Ще одним прикладом міста, де вживають заходи для зменшення загибелі людей на дорогах, є Більбао на півночі Іспанії.
У вересні 2020 року в місті з населенням 300 тисяч мешканців, адміністративному центрі провінції Біскайя, швидкість руху автомобілів була обмежена до 30 кілометрів за годину.
В Іспанії зони з обмеженнями швидкості до 30 км/год уже є в 19 містах. Найсуворіші обмеження діють у 80-тисячному місті Понтеведра на північному заході країни, де максимальна швидкість руху в центрі обмежена до всього-на-всього 10 км/год.
У 2019 році уряд Іспанії затвердив так званий Національний план якості повітря, згідно з яким у центрах міст iз понад 50 тисяч жителів до 2023 року будуть введені обмеження, щоб повністю ліквідувати там автомобільний рух.