Аби врятувати галузь: молочні асоціації підписали меморандум про співрацю

30.09.2020
Аби врятувати галузь: молочні асоціації підписали меморандум про співрацю

Наші годувальниці. (Фото з сайта seeds.org.ua.)

Ще донедавна в українських селах ледь не в кожному домогосподарстві тримали корівку, а зараз череда, яку гонять на пасовисько, складається, у кращому випадку, з десятка худобин.
 
 
Попри катастрофічне зменшення кількості корів, молоко в людей ділки приймають за безцінь: зокрема, на Черкащині донедавна давали 5 грн/літр, а наприкінці вересня приймають «аж» по 6-7 грн/літр залежно від жирності. При цьо­му так зване молоко в магазині в середньому вартує... 25 грн/літр.
 
 
Якщо ставлення до селянської праці буде й надалі таким, то скоро чи не всіх своїх рогатих Зорьок і Квіток господарі пустять під ніж.
 
Аби хоч якось урятувати молочну галузь в Україні, три молочні асоціації підписали меморандум «Про створення Національного комітету для порятунку молочної галузі». До комітету ввійшли Асоціація виробників молока, Українська кооперативна федерація та Спілка молочних підприємств України.
 
Щоправда, цей комітет не має юридичного статусу й є громадським утворенням, яке покликане опікуватися голов­ними напрямками та проблемами розвитку молочної галузі в Україні.
 
Серед головних завдань Національного комітету для порятунку молочної галузі — спільне розроблення проєктів; звернення iз пропозиціями до органів державної влади; одержання публічної інформації та інформування громадськості про програми і плани.
 
Головуватимуть у комітеті почергово, й для кожної асоціації відведено по півроку.
 
«Потрібно не боятися говорити і доносити уряду наше бачення. Я вважаю, що наші знання і досвід у молочній галузі значно більші, ніж у молодого покоління, яке прийшло до керівництва країни», — заявив голова ради директорів Спілки молочних підприємств України Вадим Чагаровський і закликав інші молочні асоціації підписати згаданий меморандум.
 
Додамо, що, за словами фахівців, основним протидіючим фактором зростання ціни на молоко є недостатній попит, який наразі визначається більше падінням рівня доходів населення та інфляційними процесами, які тільки набирають обертів.
 
«Ускладнює ситуацію і великий відсоток конкурентного імпорту молочної продукції та загроза повторного введення жорсткого карантину. Усі ці фактори сприяють тому, що у поточному році не варто особливо сподіватись на зро­стання цін на молокосировину вище минулорічних», — зауважили в Асоціації виробників молока.
 
Не слід забувати й про горе-підприємців, які заполоняють наш ринок фальсифікованими молочними продуктами. Тож дуже вчасним є наразі процес створення в Мінекономіки законодавчої бази для боротьби з таким продуктовим фальсифікатом.