За літо водії отримали майже 834 тисячі «листів щастя» за перевищення швидкості

09.09.2020
За літо водії отримали майже 834 тисячі «листів щастя» за перевищення швидкості

Антон Геращенко (в центрі) і Олексій Білошицький (праворуч). (Фото МВС)

Міністерство внутрішніх справ відзначає високий відсоток оплати штрафів водіями, які порушують правила дорожнього руху, що фіксує автоматична система.
 
А також впроваджує нові засоби для виявлення порушників на дорогах — «фантомні патрулі».     
 
Зокрема, перший заступник начальника департаменту Патрульної поліції Олексій Білошицький відзвітував про результати перших 100 днів роботи автоматичної системи фото- і відеофіксації порушень ПДР. 
 
«За час роботи системи автоматичної фіксації з 1 червня 2020 року нами було винесено 833 тис. 949 постанов за наслідками порушень ПДР за перевищення швидкості. За фактом складання цих постанов 645 тис. 526 уже є оплачені», — сказав пан Білошицький. 
 
За даними патрульної поліції, 77% водіїв, які порушують правила, сплачують штрафи, тож у МВС вважають, що можна говорити про те, що є високий рівень відповідальності водіїв.
 
На Богомольця, 10 нагадують про пільговий період: якщо оплатити штраф за 10 банківських днів з моменту винесення — сплачується половина суми. Водночас понад 25 тисяч матеріалів передано до виконавчої служби для примусового стягнення у судовому порядку.
 
Заступник міністра внутрішніх справ Антон Геращенко наголосив, що в місцях, де встановлено перші 50 камер автофото- та відеофіксації порушень ПДР, кількість ДТП знизилась утричі.
 
«Після запуску перших 50 камер, а вони зараз працюють на території Києва та Київської області, нам вдалося досягнути вражаючого результату для безпеки на дорогах. Усі камери встановлювались на найбільш небезпечних та аварійних ділянках траси», — наголосив пан Геращенко. І додав, що на окремих ділянках кількість ДТП зменшилась із 37 до 13, а на деяких ділянках доріг аварії припинились узагалі.
 
«Ми порахували, що за 5 років у місцях встановлення камер вдасться уникнути близько 500 аварій», — підкреслив заступник міністра.
 
Водночас у МВС переконані, що досвід передових практик у сфері безпеки дорожнього руху доводить, що поряд із системою автоматичної фіксації повинні працювати системи фіксації правопорушень у неавтоматичному режимі. Одним із ефективних методів є фіксація поліцейськими в русі поліцейського авто (так звані «фантомні патрулі»).
 
«У патрульній машині встановлюється прилад, який дозволяє фіксувати правопорушення, які відбуваються навколо поліцейського авто, навіть якщо воно перебуває у русі. Тобто є можливість зафіксувати порушення швидкості руху автівок, які рухаються в попутному напрямку або в зустрічному. Це надає можливість поліцейському бути мобільним та забезпечує додатковий момент превенції порушень. Наразі закуповується 4 тестові програми, тендер уже оголошено. А на майбутню програму на 2021—2023 роки закладено купівлю кількасот таких приладів», — розповів Олексій Білошицький.
 
Голова Державного агентства інфраструктурних проєктів Кирило Хом’яков зазначив, що до кінця року на дорогах України діятимуть чотири тестові програми, а 300 патрульних автомобілів, обладнані такими системами, з’являться в найближчі декілька років.
 
Тоді як Антон Геращенко додав, що майбутня система контролю швидкості в Україні складатиметься з кількох частин: «Перша частина — це стаціонарні камери, які встановлені в місцях підвищеної аварійності і про них знають усі водії. Друга частина — це камери, які встановлюють у поліцейські авто. А третя — це камери типу TruCam».