На ДП «Антонов» налагоджують серійне виробництво Ан-178

08.09.2020
Флагман українського авіабудування Державне підприємство «Антонов» продовжує випускати літаки попри доволі скрутні історичні й економічні обставини.
 
Один із них, за серійне виробництво якого взялися на підприємстві, Ан-178, — це близькомагістральний транспортний літак із турбореактивними двигунами, розроблений на базі пасажирського Ан-158.
 
Українська військова пташка порівняно з американськими та французькими конкурентами, крім вигіднішої ціни, має ще й унікальні технічні характеристики.
 
Ця модель не має гвинтів, може сідати й злітати з будь-яких аеродромів (у тому числі з ґрунтовим покриттям), піднімається на висоту до 12 тисяч метрів, може перевозити до 18 тонн вантажу. Його швидкість досягає 825 км/год, а дальність польоту — 5,5 тис. км. 
 
Президент ДП «Антонов» Олександр Лось повідомив про початок активної фази сертифікації універсального транспортника: «Він буде сертифікований спочатку в Державній авіаційній службі України. При цьому нормативи льотної придатності літака прийнято за стандартами Федеральної авіаційної адміністрації США (FAA). Представники FAA відвідували «Антонов» на початку року». 
 
Сертифікація FAA визнається по всьому світу. Варто зауважити, що раніше наші Ани сертифікували в Росії.
 
«Формально це був орган сертифікації країн СНД — Міждержавний авіаційний комітет (МАК). Зараз у недружніх сусідів ці функції перебрало на себе Федеральне агентство повітряного транспорту (Росавіація). І, звісно, ця структура діє винятково в інтересах Російської Федерації. Вона безцеремонно відібрала в нас контроль за продовженням льотної придатності та технічного ресурсу літаків Ан на території РФ і намагається перехопити його і в усіх інших країнах світу, що становить дуже велику загрозу життю людей і технічну небезпеку», — наголошує нинішній очільник ДП «Антонов».
 
Додамо, що Ан-178 — багатоцільовий літак, адже призначений не тільки перевозити вантажі. Він має і десантний варіант (перевезення особового складу), у нього є рятувальне обладнання, а ще може експлуватися у важких кліматичних і географічних умовах.
 
Налагодити серійне виробництво моделі не вдавалося тривалий час через глибоку інтеграцію виробництва пострадянської доби — шукали, чим замінити російські деталі. Нині вітчизняний Ан-178 будують без жодної участі країни-агресора.
 
«Уже перший серійний літак складатимемо без російських компонентів. Це правда. Нас звинувачують, що декілька років ми не могли випускати серійні літаки. Але ж багато часу забрала саме імпортозаміна. На цьому літаку третина складових українська, а дві третини — обладнання зі США», — пояснює Олександр Лось.
 
До речі, Ан-178 переміг у тендері міністерства внутрішніх справ Перу, тож у 2021 році замінить літак Національної поліції Перу Ан-32Б.
 
Але, як уже говорилося, перш ніж злетіти, металевий птах має пройти випробування та сертифікацію. І лише тоді його зможуть продати іноземному замовнику.
 
Паралельно ДП «Антонов» домовляється з вітчизняними Міністерством внутрішніх справ та Міноборони про замовлення 28 літаків і для потреб України. 
 
Нагадаємо, що створення літака почалося ще в 2010 році, перший політ він здійснив у травні 2015-го і вже п’ять років підкорює небо на світових аерокосмічних салонах.
 
За задумом конструкторів, Ан-178 має прийти на заміну військово-транспортним літакам попереднього покоління Анів — 12, 26 i 32.