За кілька годин до старту недільної гонки на Гран-прі Італії лідер загального заліку пілотів Льюїс Хемілтон на всі боки розхвалював команду «Мерседеса» та, власне, свій болід, назвавши його витвором мистецтва.
«Просто неймовірно, як пізно ми можемо гальмувати перед поворотом і з якою впевненістю ми можемо кидати машину у віраж, знаючи, що її задню частину не почне зносити», — роздавав компліменти своєму «W11» шестиразовий чемпіон світу.
Розпочавши гонку в Монці з першої стартової позиції, Хемілтон без проблем очолив пелотон і з такою ж легкістю почав відриватися від переслідувачів, попри те, що напарник британця по «Мерседесу» Вальтері Боттас почувався в гонці не надто комфортно, штовхаючись із суперниками за місця біля призової трійки.
Натомість Хемілтон, не помічаючи опонентів зі скромних «Альфа Таурі», «Рейсінг поінт» та «Макларен», повним ходом рухався до своєї чергової (шостої в сезоні) перемоги; аж поки Шарль Леклер на «Феррарі» не вилетів із траси, зруйнував гумовий відбійник і змусив маршалів гонки випустити на трасу машину безпеки.
Маючи чималий гандикап над переслідувачами, лідеру перегонів здалося, що заминка в гонці — ідеальний момент для заїзду в бокси.
Власне, швидко змінивши гуму, Льюїс другим повернувся на трасу. Проте одразу ж дізнався, що його блискавичний заїзд на піт-лейн був зроблений із порушенням правил. На той момент, згідно з правилами безпеки, робити це було ще заборонено.
Відтак від маршалів гонки Хемілтон отримав покарання у вигляді десятисекундного «стоп-енд-гоу», що повністю перекреслило його попередні напрацювання.
Власне після рестарту гонки і штрафного заїзду на «піт-лейн» лідер чемпіонських перегонів опинився в хвості пелотону. Попри те, що на своєму «витворі мистецтва» британець неодноразово показував найшвидший час на колі до кінця гонки йому навіть і не вдалося наблизитися до групи лідерів.
Максимум, що витиснув Хемілтон зі свого «Мерса» на швидкісному автодромі в Монці, — це сьома позиція в підсумковому протоколі. Його партнер по команді Боттас, який розпочинав гонку з другої стартової позиції, фінішував п’ятим.
Натомість подіум обійняли гонщики, котрих там побачити мало хто сподівався. Француз П’єр Гаслі («Альфа Таурі»), іспанець Карлос Сайнс («Макларен») та Ленс Стролл («Рейсінг Поінт») — аж ніяк не входять до групи команд-лідерів.
Утім проблеми «топових» гонщиків призвели до того, що тріумф в Італії дістався команді, котра лише з 2020 року бере участь у «Ф-1».
При цьому тріумфатор перегонів — 24-річний П’єр Гаслі став першим із 1996 року французом, який переміг на етапі «королівських» перегонів. Із історичним досягненням 24-річного пілота «Альфа Таурі» привітав особисто президент Франції Емманюель Макрон. Сам же Гаслі свій тріумф назвав неймовірним успіхом.
Утім у загальному заліку пілотів після дев’яти етапів лідером, як і раніше, залишається Хемілтон (164 очки). Його перевага над найближчим переслідувачем, яким знову став Боттас, складає 47 балів.