Нова команда учасників УПЛ повністю сформована і 21 серпня розпочинає затяжний футбольний марафон, який із перервами на матчі національних збірних та зимові канікули триватиме до 15 травня наступного року.
Утиснути організаторам у це не надто широке календарне вікно увесь чемпіонат було не так уже й складно, адже складатиметься він усього лише з 26 ігрових турів: із нового сезону прем’єр-ліга повертається до традиційного двоколового формату проведення національної першості.
Після розширення ліги з 12 до 14 колективів відпала необхідність проводити (задля мінімального ігрового навантаження) другу фазу чемпіонату.
На початку тижня прем’єр-ліга офіційно прийняла до своєї сім’ї новачків. Призери першого дивізіону — «Минай», «Рух» та «Інгулець» — успішно пройшли атестацію в Українській асоціації футболу й на загальних зборах учасників УПЛ були включені до їхнього складу.
Примітно, що це зібрання проходило без президента організації, котрого клуби ніяк не можуть собі обрати. Подейкують, що новий очільник УПЛ з’явиться не раніше кінця першого кола ЧУ-2020/2021 або ж узагалі в наступному році.
Натомість засновники ліги дійшли згоди в питанні, котре не один рік було для них каменем спотикання. Як свідчить пресслужба прем’єр-ліги, після конструктивного обговорення клуби домовилися найближчими днями утворити робочу групу, яка займеться практичною реалізацією спільного проєкту під назвою УПЛ-ТБ.
І нехай це не єдиний телевізійний пул, створенням котрого безрезультатно займалися двоє попередніх керманичів елітної когорти клубів — Володимир Генінсон та Томас Грімм, можлива поява УПЛ-ТБ — усе ж крок у напрямі централізації телевізійних прав та комерційного підходу до реалізації вітчизняного футбольного контенту.
Суть проблеми, нагадаємо, полягала в тому, що президент «Динамо» Ігор Суркіс у категоричній формі виступав (і виступає) проти того, аби єдиним телетранслятором матчів українського чемпіонату стала медійна компанія, тісно пов’язана з власником донецького «Шахтаря».
Новий проєкт виглядає компромісом у медійному протистоянні двох грандів. За словами генерального директора «гірників» Сергія Палкіна, УПЛ-ТБ матиме можливість самостійно знімати матчі чемпіонату країни й продавати їх. При цьому його акціонерами будуть усі клуби, що входять до складу ліги.
Сама ж ідея створення цього «ТБ-канала», як свідчить гендир «Шахтаря», у першу чергу спрямована на те, аби у клубів із невисокими фінансовими прибутками з’явилася можливість додаткового заробітку. «Що більше вони зароблятимуть, то сильнішою буде наша ліга», — пояснює Сергій Палкін.
Відзначимо, що всі без винятку матчі стартового туру ЧУ-2020/2021, які, найімовірніше, проходитимуть за зачиненими дверима, транслюватимуться на каналах «Футбол», під ТВ-парасолькою яких перебуває значна частина клубів УПЛ.
При цьому який із каналів стане ретранслятором поєдинків решти колективів елітного дивізіону, котрі, власне, не хочуть входити до єдиного ТВ-пулу, наразі незрозуміло.
Подейкують, що нове керівництво медіагрупи «1+1» планує суттєво зменшити кількість спортивного контенту на своїх каналах, через що в динамівському клубі змушені шукати інші майданчики, котрі б зголосилися демонструвати домашні матчі «біло-синіх» у національному чемпіонаті.
Поки на «плюсах» заявляють, що жодних змін у переліку спортивних програм, які транслюються чи виробляються їхньою групою, не відбулося.
Однак не виключають, що в майбутньому такі зміни можуть відбутися.
«Якщо ж будуть прийняті рішення щодо зміни контенту, то медіагрупа повідомить про це наших глядачів у анонсах програм», — поінформували у холдингу «1+1».