Перевантаженість українських полісів автомобільним транспортом завдає чимало незручностей містянам.
А додайте ще й машини, які їдуть транзитом крізь той чи інший конгломерат.
Особливо гостро проблема завантаженості автодоріг стоїть перед Києвом: нині столицею проїжджає понад 600 тисяч автомобілів на добу, 40 відсотків з яких — транзитом.
Тож цілком резонною стала поява щойно оприлюдненого пресслужбою офісу президента проєкту будівництва нової Київської обхiдної дороги (КОД), яка пролягатиме навколо столиці.
Його планують реалізувати до 2025 року в межах програми «Велике будівництво», і вартуватиме воно бюджету країни 85 мільярдів гривень.
Згідно з генпланом, КОД матиме вигляд напівкільця загальною протяжністю майже 150 кілометрів. І включатиме в себе дорогу й міст через Дніпро з підходами протяжністю понад 25 кілометрів. Очікується, що об’їзна дорога не лише сконцентрує на собі до 70 відсотків вантажного транспорту, а й допоможе водіям скоротити час поїздки на 40-60 хвилин.
КОД поєднає між собою найбільші міста київської агломерації: Ірпінь, Ворзель, Васильків, Обухів, Українку, Бориспіль i Бровари та сполучить траси: М-07 Київ — Ковель, М-06 Київ — Чоп, М-05 Київ — Одеса, Н-01 Київ — Знам’янка, Н-08 Бориспіль — Маріуполь, М-03 Київ — Харків i М-01 Київ — Чернігів.
Приємний бонус для киян (та й для водіїв): транзитним авто не доведеться їхати на лівий берег столиці з правого через перевантажений центр міста. За розрахунками фахівців, піковий трафік на окремих ділянках становитиме понад 70 тисяч автомобілів на добу, а сумарний трафік — понад 300 тисяч автівок.
Днями стартував тендер на проєктні роботи першої ділянки КОДу протяжністю 35 кілометрів, яка з’єднає траси М-06 Київ — Чоп та М-05 Київ — Одеса. Її хочуть зводити з початку наступного року.
За попередніми розрахунками, вартість тільки цього відрізка виллється у 12 мільярдів гривень. В офісі президента переконують, що проєкт зацікавив зарубіжних партнерів, тож розраховують на участь міжнародних фінансових установ і приватних інвесторів.
Нагадаємо, що наявний об’їзд по недобудованій Кільцевій дорозі має вигляд звичайної міської вулиці, оточеної спальними районами.
Щодня цією дорогою їздять iще й десятки тисяч легкових автомобілів i міський громадський транспорт. Через це Кільцева дорога постійно руйнується, в повітрі накопичується багато шкідливих викидів, а навколишні райони зазнають великого шумового впливу.